fredag 25. april 2008

Venstre sving med god bakpart

Jeg ønsker at Faya skal få en bedre bakpartskontroll i venstrevendinger. Derfor har jeg valgt at den andre grunnferdigheten jeg skal trene på til lekse på instruktørkurset er bakpartskontroll ved venstrepiruett i utgangstilling.

I går på trening begynte jeg da først med å rygge inntil en vegg. Og selvfølgelig klarte jeg å tråkke på foten til Faya to ganger. (Nå er vel i hvertfall Ekko ganske sikker på at det er slik vi lærer på instruktørkurs :-) ) Så for å ikke skremme Faya helt måtte vi gjøre noe annet. Så da valgte jeg å øve på vestrepiruetter i utganstilling heller. Og du og du hvor dyktig Faya er. Dette gikk jo kjempefint. Siden gikk vi fot med venstresvinger for å sjekke om rumpa til Faya spratt mer på plass enn tidligere. Og ja vist ja. Det gjorde den. Så gøy. Aud Venke filmet det hele. Så om vi er heldig så kan det hende hun legger filmen ut på bloggen sin. Vi trente også denne gang på apportering. Og denne gang så gikke det jo enda bedre. Forige gang så nølte hun til tider med å plukke apporten opp fra bakken når hun løp ut for å hente den. Men i går var det ingen problem.

Vi trente sammen med Ekko og Aud Venke. Ekko hadde to økter med tjappe dekker. I grunn så syns han det var litt kjedelig. Så den super effekten fikk vi ikke. Helt til Aud Venke skiftet belønning fra dra kamp til pipeball. Og vips så kom det fantastisk dekker. :-) Ekko trente og på lausbitt og apport. Han er utrolig dyktig på den biten syns jeg. Det har han vært hele tiden. Men det han derimot ikke er så flink til, det er å gå inn i bilen. Her kunne nok Chico lært han en del masse :-) Så han fikk trent litt på det og.

Elisabeth

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Ekko er nok skråsikker på at vi har gått eige kurs i å trø på labbane deira! Faya var kjempeflink då ho skulle følge etter deg medan du vrei deg rundt.. Du har fått til den delen med kontakt og nærleik.

Anonym sa...

Ja eg e litt stolt :-) men eg har lært at det e lurt å ikkje skryta for mye, for då går det plutselig feil vei.