tirsdag 17. juni 2008

Instruktørkurs og trening

I helga har jeg sammen med Faya vært på instruktørkurs. Jeg stilte med godt mot siden jeg hadde fått så gode tilbakemeldinger på leksene mine. Meget god besvarelse skrev Arne. Ble litt stolt da ja. :-) Lørdagen hadde vi masse av teori og praksis. Jeg fikk lov å trene Biko. En stor hvit gjeterhund. Og Faya ble trent av Lilli (mammaen til Biko). Det var utrolig rart å ta ut Faya etter jeg hadde trent Biko. Hun var jo bare såååå mye mindre enn Biko. Og så mye mer forsiktig. Utrolig hvor fort jeg ble "vant" med å trene stor hund.
Søndagen skulle leksene fremføres. Power point presentasjonen jeg hadde laget og sendt til Arne var av en eller annen merklig grunn ikke kommet med Arne og til kurset. Så Arne måtte kjøre hjem og hente den. Neste gang er det nok lurest å ta med presentasjonen selv. Men etter den ankom og jeg fikk presentert den fikk jeg gode tilbakemeldinger. :-)

Så skulle jeg instruere en gjeng i å lære hunden å skjemst. Dette gikk jo helt greit, men det er nok en øvelse som en først bør starte hjemme med. For noen hunder ble dette litt vanskelig i dette miljøet. Så håper de får det til når de kommer hjem. Og så var det jo selvfølgelig andre hunder som tok det ganske bra. Viktigs av alt er jo det at den samme tape typen ikke nødvendigvis henger like bra på alle pelstyper. Jeg hadde jo tatt med den som hang så bra på mine hunder, men slik var det ikke for alle. Og vi er jo litt avhengig av at tapen henger litt. Så dette må vi huske.

Mandag fikk vi trent litt på sola igjen. Faya er litt fjern for tiden. Akkurat som hun ikke er helt med. Lurer på om løpetiden er rundt hjørnet og at det er derfor hun er sånn. Vi fikk trent litt på innkalling med fløyte. Dette har vi på en måte glemt litt ut og derfor ikke brukt den. Det merket jeg og på Faya. Så dette må vi trene masse på framover. Scotty og Anne Lise trente sammen med oss. Og Scotty hadde noen fantastiske innkallinger. Godt jobbet Anne Lise. Faya fikk og trent på å få flyt på frivillig dekk. Chico trente target. Prøver å få han til å sitte lenger når han sitter opp på rumpa (sitte bamse).


Chico sitt øyre går det bra med etter vi var og tømte det andre gangen. Det er nå vel over ei uke siden, kansje to. :-) Foten går det jo alltid opp og ned med. Han har fått gått to gode turer. Først på sviland og så rundt lysløypa. Dette ble litt mye. Spesielt lysløypa. Sikkert litt for hardt. Så han har haltet litt ekstra nå de siste dagen og derfor bare fått veldig korte turer.




Victoria brygger på noen tenner og har derfor vært ikke vært i golaget de siste dagene og nettene. Har hatt feber og to kvelder. Håper det gir seg snart. For nå ønsker jeg å sove snart. Håper i hvertfall at hun er god til fredag for da blir hun et år.


(Bildene er fra Svilandturen)

Elisabeth

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte bilete! Nå ventar vi bare på å få presentasjonen din tilsendt på epost ;-)

Anonym sa...

Ja eg vett. Får ikkje te å sende den på yahooen
ska prøva å sende den på mail