torsdag 24. mars 2011

Det aller første blodsporet og et litt ekkelt vårtegn

I dag har vi vært og trent litt på området. Vi startet med en tur i skogen. Og det er jo alltid like gøy :-) En liten filmsnutt fra turen.

I skogen møtte vi på denne karen. Så nå kan man trygt si at våren er her. Nå må jeg lete fram hoggorm tablettene. Har ingen aning hvor jeg har lagt dem. Ligger sikkert en lur klok plass :-)

Jeg og Anne Lise ble enige om å legge blodspor. Hun hadde tatt opp blod fra fryseren, så dette skulle brukes opp. Jeg har aldri gått blodspor i hele mitt liv. Så var jo utrolig spent på det. Og når ikke jeg har gjort det så har jo heller ikke mine hunder gjort det.

Bella var første man ut. Bella er jo flink i å gå vanlig spor og hun, så jeg tenke det at dette er noe for henne. Jeg filmet hele sporet.

Jeg synes Bella går veldig flott jeg til å være første gang. Men jeg skulle nok hatt gjort slutten mer synlig, for hun hoppet over den og hentet inn mine spor videre. Så jeg måtte veilede henne tilbake til slutten. Så neste gang må den være mer synlig, så får jeg heller gjemme den vekk etter hvert.

Så var det Faya sitt første blodspor. Tror ikke spor ligger helt for Faya. Hun er veldig vinglete. Akkurat som om hun ikke kan bruke nesen sin skikkelig. Så jeg var jo spent på hvodan hun ville takle dette. Sporet ble ikke så langt, for det ble vist tomt for blod. Faya gikk sporet. Og nesen var i bakken. Men det var akkurat som om hun tenkte: "Oiii!!! Blod!!! Ekkelt!!! Har noen drept noen?" Når vi kom fram til slutten så var hun med en gang skeptisk til hva som lå der, men så ble det jo kult når hun endelig sjønte at det faktisk var et griseører hun kunne knaske på. Så jeg er spent på om pysa mi liker det bedre neste gang. :-)

Her er filmen av Fayas spor.

Elisabeth

4 kommentarer:

Gro sa...

Synes de var veldig flinke på blodsporet begge to!!
Fikk litt hetta da jeg så slangen, trodde det var en hoggorm jeg. Men den var jo litt lys i fargen og uvanlig livlig til å være en hoggorm på denne årstiden. Uansett, nå er det på tide å ha hoggormtablettene med på tur ja.

Aud Venke sa...

Så kjekt at du trener bruke med jentene dine :). Eg trur Maja har meir talent enn du trur. Du må ha tolmod med henne.

Vardegjengen sa...

Men Aud Venke da. Er det aldere som tar knekken på huskommelsen. Mine hunder her jo Faya og Bella. Ikke Maja og Bella. Men jo, Faya har nok mer talent enn jeg aner, hun må nok bare lære seg å bruke det :-)

Aud Venke sa...

Maja, Faya, Petra osv. Ja, det er alderen og det er stress :). Faya kan meir enn du trur. Du gir bare fort opp. Ho treng litt tid for å vise det :). Du må nok bli ivrig på sportreningane.