fredag 18. mars 2011

Faya har ordet

Hei Ekko

Tusen takk for hilsen i gjesteboka mi. Nå er det veldig lenge siden vi har sett hverandre ja. Og ja, mamma er veldig opptatt av Bella. Da spesielt denne fargen på pelsen. Hun sier at hun er så spent på å se hvordan hun kommer til å se ut til slutt. Hun er litt rar. Akkurat som om det skulle ha noe å si. For vi er jo alle utrolig glad i henne uansett. Ja, jeg og. Jeg og Bella er gode venner. Akkurat som søsken sier mamma. For Bella kan irritere meg mye til tider. Ofte når vi er på tur så får jeg ikke fred. Bella tror jo ennå at hun er 6 mnd og at det er greit at hun spiser på nakken min mens vi løper. Det kan være litt plagsomt. Men allikevel så syns jeg det er litt kult, for Bella ser på meg som en helt. Og må innrømme at det er stas.
Jeg har fått ganske så mye pels nå. Men den er ikke blitt fult lang nok ennå, så pelsen min står litt ut i alle retninger. Mamma sier den legger seg ikke helt pga det og at jeg kan se litt små lubben ut. Men jeg er ikke det, for under all pelsen så er jeg flott og slank :-) Og så sier mamma at pelsen min er blitt så mye mykere nå etter jeg ble sterilisert. Så nå er jeg et mykt fluffy matvrak. ;-)
Jeg har og blitt veldig god venn med Era nå. Hun er jo så kul. Vi snakker mye om jente ting sammen og så leker vi med pinner. Ja, og så henger jo og da Bella på slep i den pinnen da. Vi lar henne være med på kjøtt og flesk. Era har jo og allergi som meg. Så vi snakke litt sammen om de erfaringene rundt det. Era var så redd sprøytene hun at hun måtte slutt med de. Men jeg har oppdaget det at om jeg sitter fint og får stikket så får jeg et fest måltid rett etterpå. Mamma sier jeg er så utrolig flink og at hun er veldig stolt av meg. Før var jeg jo livredd sprøyter, men det er jo ikke så farlig allikevel har jeg funnet ut. Har fortalt det til Era og, men hun er jo sta som et esel ;-) Era har jo og fått seg ei lita søster nå. Hun heter Rina. Era sier hun er pitte pitte liten. Mamma gleder seg velidg til å treffe henne.
Min gode venn Anne Lise har falt i trappen. Så vi er med og hjelper henne med å lufte Scotty. Og det er supergøy. Vi løper og løper og løper. I starten så var ikke Anne Lise med, men nå er hun med. Så da bruker jeg og Anne Lise å trene sammen. Vi trener på at jeg skal hoppe opp på henne og gjerne prøve å ta noe oppi matveska hennes. Jeg er blitt veldig flink. Får masse belønning. Så når du treffer henne neste gang så er det bare å hoppe på. Hun har alltid masse godt i belønning. Jeg og mamma har gått noen små spor i det siste. Hun påstår at jeg er vinglete og sier til og med Bella er flinkere enn meg. Men nå sist så viste jeg henne at jeg kunne det. Da hadde mamma lagt ut deilig krem i sporet i stedet for pølsebiter. Det likte jeg veldig godt, så da måtte jeg motivere henne til å bruke det neste gang og. Så da gikk jeg så ufattelig bra Ekko. Du skulle sett meg. Så håper det virket. Er utrolig spent på det.


Håper vi snart sees igjen Ekko.

Faya

1 kommentar:

Ekko den staute sa...

Hei, Faya
Det var godt å høyre frå deg. Syns det har vore veldig mykje Bella i det siste.
Eg er blitt ein reser på lausbitt-trening i rundering. Snart kjem eg på trening på onsdagane så då får eg vel endeleg truffe alle dei kjekke veninnene mine.

PS: Skal hugse det med å hoppe på Anne Lise. Eg er kjempegod til å hoppe og kysse!!

Smask frå Ekko