mandag 16. november 2009

Trening og vaksine

I dag har vi vært på trening for andre gang etter Andy kom hjem. Deilig å trene igjen. I dag ble jeg ganske så overasket over meg selv. Har hele tiden trodd det at Faya kunne rulle begge veier, men der tok jeg feil. Jeg så var så hellig overbevist om at jeg hadde lært henne begge veier. Men da jeg stolt skulle vise hvor flink Faya var til å rulle begge veier til Torhild så rullet hun kun mot min venstre. Jeg prøvde flere ganger, men selv om jeg "førte" henner over mot min høyre så klarte hun til og med å rulle mot venstre noen ganger. Så søtt, men helt feil. Så da hadde Torhild et godt råd. Shaping. Så vi får prøve på det.

Vi fikk og trent på å sitte bamse. Her sliter jeg og Faya litt. Eller skal man heller si det slik at jeg sliter. Faya har nemlig verden tjappeste sitte bamse. Så jeg må ta meg skikkelig sammen og prøve så god jeg kan til å få henne til å holde posisjonen lenger. Ser tydelig det at de som bruker godbit har klart dette mye bedre enn meg. Men i og med Faya koblet denne godbitføringen til omvendt lokking, så var det target på fing som ble vårt hjelpemiddel. Kansje jeg må filme litt å se hva gale jeg gjør.

På søndag fikk vi besøk av en rolig og hærlig tollermann på snart 11 år. Han kom sammen med Kristine og hennes venninde. Han hetter Rikki (Red Toller's Rickett Yellow ). Kristine ønsker så veldig en valp etter han. Veldig forståelig, for dette var et sjarmtroll med hærlig gemytt.

Fredag fikk Victoria endelig komme til i grisekøen. Hun var utrolig flink når hun ble stukket, selv om hun syns det var litt vondt. Hun sa hun hadde litt "ao" i foten når vi måtte vente i 20 min. etterpå, men det er alt vi har merket av bivirkninger til nå. Og nå er det mandag. Vi fikk beskjed om å følge med i ukene som kommer om hun skal han en andre vaksine. Det var vist enda uvisste og i diskusjon om barn under ti år skulle ha det eller ei. Så vi får følge med. Men kan aldri tenke meg hun sitter så rolig om det blir en andre vaksine.

Elisabeth

2 kommentarer:

Roald sa...

Husker ikke helt, men lurer litt på om jeg helt i starten på å "strekke tiden" under sitte bamse, gav Maja belønningen mens hun enda satt oppe.

(dvs ikke brukte klikker, men bare gav godbit) De kan jo miste balansen av det og, men du kan jo forsøke.

Gro sa...

Hei igjen. Det er altså meg som kommenterte, ikke Roald.