onsdag 13. oktober 2010

Løpetiden er over :-)

Ja endelig er løpetiden helt over. Den sluttet et par dager etter forige innlegg. Og nå håper jeg det blir mange måneder til neste gang ;-) Så nå har vi endelig fått vært på typiske hundeplasser igjen slik som Hellestø og hundeskogen. Deilig deilig. :-) Derimot så har Bella haltet litt de siste dagene. Rekner med at hun har fått en liten strekk eller noe i høyre framlabb. Finner ingenting på labbene hennes og ser ingen hevelser noen plass. Vi får gi henne noen dager til før vi ringer til dyrlegen. Stakkars dyrlegene, de begynner sikkert å bli lei meg etterhvert ;-)
I helgen har vi hatt besøk av Irene med ungene. Det har vært utrolig gøy og travelt. Victoria syns det er ufattelig gøy med besøk. Og aktivitetsnivået stiger noe enormt. Kjekt at hun syns det er gøy. Det gjør meg glad når Victoria er glad. :-) Men må innrømme at jeg blir trøtt og sliten. Er vist blitt gammel nå. ;-) Nå er heldigvis min Andy hjemme. Så nå kan han steppe inn litt :-) For i morgen kommer ny ladning med besøk. Mamma og mormor kommer. Så da blir det får i kål og kos.
Det har vært mye regn i starten av denne høsten, men nå har solen endelig begynt å titte frem. Og da er det frem med kamera som vanlig. Og av en eller annen rar grunn så har jeg tatt bilder av hund .... igjen... :-)

Se Bella her. Ikke så liten nå lenger nei. Og bare så dere vet det. Hun har vokst etter hun har fått løpetid. Jeg våger ikke å si hvor stor hun er. Er jo ikke akkurat verdensmester i å måle. Men jeg tror hun nå ligger rundt 42 cm. Tror Faya syns at det var litt sterkt lys.





Jeg nevnte tidligere at om en kikker i det rette lyset, så vil en se at Bella ikke er helt hvit. Se her. Mesteparten av hunden har jo faktisk en annen farge. :-) Det er liksom som om jeg ikke klarer å vente med å se hvordan hun endelig ender opp. Tolmodighet er det noen sier.... vet ikke helt hva det er.





Faya har hatt besøk av vakre Gro Anita med sine magiske hender. Denne gangen var det både masasje og strekkeøvelser. Faya var betraktlig mye roligere denne gangen. Ingen panikk i blikket. Blikket sa heller: Ååååå... ta på meg Gro Anita :-) Noen av strekke øvelsene var ikke like godt som masasje syns Faya. Så da la hun seg heller litt på ryggen og sa: Klø meg på magen heller.

Faya har en utrolig vakkker farge som hører høsten til.

Og vips, i dette lyset var hun vist veldig hvit. :-)
















Jeg har fått en cd med masse forskjellige lyder. Lyder av raketter og annet rart. Denne har jeg spilt for hundene. Jeg begynner lavt og skrur opp lyden etter hvert når jeg ser de er klar for det. Og jeg håper jo det at jeg skal klare å forberede Bella litt på nyttårsaften med denne.


I dag på trening kom Brita med sine konge pudler. Og en ung puddel er en hoppende glad hund. Man blir jo rett og slett glad når en ser hvor glad de er :-)

2 kommentarer:

Gro sa...

Her var det masse flotte bilder. Høsten er en flott tid, iallefall når været er som nå. : )

Bra at løpetida er over for denne gang. : )

Marianne sa...

Så mange fine bilder, og for noen morsomme filmer..Belle bare skakker på hode av lydene hun..hehe...Hun oppfører seg mistenkelig likt en ISLENDER synes jeg!!

Stiligt med de "oransje" øyevippene hennes! Gleder meg til å få se henne LIVE!