lørdag 8. januar 2011

Så var det blitt 2011

Da var vi kommet til 2011 gitt. Og enda så er jeg ei sinke i bloggingen gitt. Men her kommer nok en gang oppdateringer i en fei. :-)
Andy har vært offshore både jul og nytt år. Men før han reiste ut fikk vi en flott tur på stranden sammen med Anne Lise og Scotty og med kamera.

Faya synes isbeter er godt. Til og med en så stor som det var masse av på stranden. Jippi :-)
Faya: "Hva er det mamma gjør. Best jeg flyr opp og sjekker. "

Bella: "Åååå... er dette noe jeg må få med meg....?"


Anne Lise med sussebassen :-)

Vakre Bella

Og så reiste Andy. Så da pakket jeg bilen med pakker, hund og barn. Reiste opp til Karmøy for å feire jul og nytt år der.
Min mor har startet en ny tradisjon. Og det er pynting av pepperkaker for barnebarna. Og alle tre er ivrig med. Og så skal det jo pyntes masse. For av erfaring så bruker diss husa å kollapse litt. Så hele 4 pepperkakehus ble det i år.
Victoria syntes det var stas å pynte tre. Og i år var jo treet så tett, beint og perfekt at en nesten skulle tro det var plastik. Og treet ble helt perfekt pynta :-)
Bella syntes det kan være gansk trøttenes å forberede jul. Så det ble litt vanskelig å holde seg våken selv om hun så gjerne kunne tenke seg å få med seg alt.

Det er viktig å både ta og føle på julen :-)

Julaften kom og vi hadde en flott kveld med godt selskap hos min søster. Og det ble masser av pakker. Victoria var ikke fullt så skeptisk til nissen i år. Hun hadde til og med en liten komentar på at det var vist onkel Øyvind som var nisse. Og hun var veldig ivrig til å hjelpe nissen å dele ut gaver.
Og så ble det godt nytt år.

Bella likte ikke raketter. Enda jeg hadde forberedt henne så godt jeg kunne med rakett cd og det hele. Hun sjønte det at dette var noe helt annet enn det som kom fra høytaleren. Jeg gjorde som normalt. Satt våken og så på tv. Hun satt en del på fanget. Og når de nærmeste rakettene smalt skalv hun godt. Så i 11 tiden gikk vi å la oss langt nede i kjelleren før det værste begynte. Under sengen slo hun seg noelunde til ro mens Faya lå oppi ansiktet mitt og nærmest snorka. Hun lettet litt på hodet når de høyeste smella kom. Jeg la hodet hennes forsiktig ned igjen. Og så sov hun videre.
Selvfølgelig har det vært et smell og to te dagen etter nyttårsaften. Det ser ut som om det går greit for Bella. Hun er ikke så redd som hun var på nyttårsaften, heldigvis. Men hun reagerer med å bjeffe litt og syns det er tryggest å være inne litt da. Men etter en liten stund så er det over.

Gavene har blitt godt prøvd. Og et av favorittene har vært tekopp settet. Her må alle være med å leke.
Så kom vi oss hjem en dag før Andy. Og når Andy kom hjem så var vi heldig å få gå nok en strandtur med Anne Lise og Scotty. :-)


Så nå er julen over og livet går som normalt igjen. Torsdag var vi tilbake på trening igjen. Deilig. :-)
I slutten av januar skal vi på kurs med Thomas Stokke. Og etter det håper jeg at jeg er godt motivert til å sette opp en fantastisk treningsplan framover. For det trengs. ;-)
Elisabeth

2 kommentarer:

Gro sa...

Så herlig å se Victoria leke "te-selskap" med hundene, he he.
Jula har gått fort syns jeg, vips så var den over. Skal bli kjekt å se deg på trening igjen.

Masse flotte bilder av glade turhunder og mennesker, he he.

Aud Venke sa...

Einig med Gro om at det var flotte bilete av teselskapet. Eg syns tida går altfor fort. Rekk verken å trene eller skrive. Men kanskje 2011 blir betre?