søndag 17. august 2008

For en utrolig langhelg

Torsdags morgen når Victoria begynte å bli trøtt var vi klar for å kjøre. Turen bar til Porsgrunn. Ingen av oss hadde vært i Porsgrunn før og for å korte ned kjøreturen torsdag og søndag valgte vi å overnatte på Vic hotel i Porsgrunn. Og da ble det kun 1,5 time å kjøre til Drammen på lørdagen. Turen ned gikk ufattelig bra. Den første timen satt Victoria fint i setet og fulgte med før hun sovnet. Og mens hun sov var det bare til å kjøre på. Så rett før Lindesnes voknet hun, så da ble det lunch og tur for hele familien der. Neste kjørestrekning satt Andy bak med Victoria. En glimrende løsning. Vi kjørte helt til Lillesand før vi stoppet. Her koste vi oss alle på kafè og bytitting. Og det var de to stoppa vi hadde på hele strekningen fram til Porsgrunn. Helt utrolig.



Fredags formiddag brukte vi til å se Porsgrunn. Og siden vi var på familie ferie og Faya er i vår familie så fikk hun delta. Hun var med inn i butikker. På kafèer. Og du verden hvor dyktig hun er. Ingen problem. Hadde i grunn trodd at i hvertfall noen skulle si at vi ikke kunne ha hund med inn i butikken, men nei. Helt topp. Etter vi hadde sett Porsgrunn som viser seg å være en rolig liten by med enormt mange puber kjørte vi til Skien. Skien var vist litt større. Og her var Faya med.





Lørdagsmorgen kastet vi oss i bilen i håp om å komme tidsnok til utstillingen. Tollerne skulle inn i ringen kl.11. Og når GPS`en plutselig tok oss over fjellandet i stedet for E18 var vi litt bekymret. Veiene var ikke akkurat de vakreste. Men omsider førte disse veiene oss til E18. Og Andy var plutselig i himmelen. Fire felts vei hvor vi kunne kjøre i 100 km/t. Det var nesten som om han flyttet ned på flekken. Og vi kom fram til utstilling i god tid. Her møtte vi på Anne-Lise og Eivind Holte fra Lauvstua. Det var veldig koselig. Var ikke klar over at de skulle på denne utstillingen. De skulle stille Mascot og Shanty i håp om at Mascot skulle få kvalifisere seg til Cruft. Klokken 11 presis startet tollerne i ringen. Hannhundene først. Det var kun champion hannene Mascot og Shanty som fikk CK og Mascot stakk av med seieren og kan nå ta turen til Cruft. Grattis Mascot. :-) Så var det tispen. I junior klassen fikk ingen CK og heller ikke unghundene. Så var det vår tur. Og jeg mer nervøs enn normalt. Syns det blir bare værre og værre å stille på utstilling. Faya var ant sist som skulle dømmes i klassen. Liker ikke være så langt bak. Syns det er vanskelig å finne rett avstand til hunden foran for å få farten jeg vil ha på Faya. Og så er jo disse ringene alltid for små når så mange hunder løper rundt samtidig. Først måtte vi løpe en runde, eller var det to. Husker ikke helt. Faya løp fint. Så tok dommeren en og en hund. Og han var utrolig glad i å dele ut blå sløyfer. Oi oi.. Så var det Fayas tur. Og hun sto som ei prinsesse. Og tannvisning og kladding gikk kjempebra. Og jippi rød sløyfe. Det var tre stykk som klarte det. Og så løp vi en runde. Og Faya ble nr. 1. med CK. Jipp. Da viste jeg certet var i boks. Så var det champion tispene. Begge fikk CK. Og så var det inn i ringen igjen. Det var en runde. Og Faya vant. Helt ufattelig. Så skulle vi inn i ringen mot Mascot. Og her og var det en runde. Og Faya vant igjen. BIR. Helt fantastisk. Tenk at Faya en gang skulle klare å gjøre det bedre enn både Shanty og Mascot. Å hvor jeg var glad og fortsatt er glad. Svever i himmelen full av gledesrus. :-)




































Vår Faya heter nå: Nuch Lauvstuas Blueduck Oda Faya











Og for de som nevnte noe om at jeg må kle meg i miniskjørt når jeg skulle inn i ringen- ha... se jeg og Faya gjør det alltid best når jeg er i dongribukse.

Siden vi først var der så møtte vi nå opp i gruppefinalen. Og også her gjør Faya det bra. Av alle de ørten hunden i gruppe 8 ble hun plukket ut blant de 6 beste. Som fikk fortsette. :-) Kjempe bra. Så fikk vi ikke være med mer. Men det gjorde ingenting. For vi var alle fornøyde og trøtte etter en lang og veldig varm dag.

Kjøreturen hjem på søndagen gikk og helt utrolig. To stopp denne gangen og. Og Victoria sov hele to ganger.

En helt utrolig helg. Kommer til å leve lenge på den. :-)




Elisabeth

8 kommentarer:

Aud Venke sa...

Fantastisk bra, Elisabeth! Miniskjørtet hadde ført deg til BIS bar så du veit det ;-).... Nei, eg er imponert!

Du kan du få den flinke mannen din til å gjere det slik at vi ikkje havnar ut av heile bloggen din kvar gong vi trykker på bileta for å får dei større? Denne gongen var det så mange fantastiske uttrykk så eg ville sjå på dei nøye. Og det fekk eg, men då måtte eg logge meg inn på bloggen din på nytt.

Så kjekt at Faya kunne vere med overalt. Ho er jo ei roleg og flott dame som ikkje gjer mykje av seg når ho bare får vere med mor.

Anonym sa...

Eg og har irritert meg over det. Ska spør om han klare å fikse det. Men når du går til bare bloggen uten å gå via hjemmesiden så går det fint.

http://vardegjengen.blogspot.com/

Hmmm... har ikkje tenkt på det at miniskjørtet kunne gitt meg BIS. Den må eg gruble på :-)

Aud Venke sa...

Den var smart for nå kjem de òg opp på den kjekke måten i bloggen min. Dvs at vi kan sjå siste innlegg.

Aud Venke sa...

HUgs å melde frå til retrieverklubben avd Rogaland at vi har ein ny champis blant oss.
http://www.nrk-rogaland.org/

Anonym sa...

Ska huske det. Må bare finne det perfekte bildet først. Syns du Faya skal se på kameraet eller skal hun stå helt sånn så de skal stå på utstilling????

Aud Venke sa...

Ta det bilete du syns er penast.

Gro sa...

Hipp hipp hurra, det var kjekt Elisabeth!!!!

Gratla Faya så masse fra meg. Dokker e bare goe.
I dag ble det ikkje tid te trening for meg. Første skoledag betyr...... masse pålegging av bokbind og oppstart med lekser. Gud så kjedelig.
Ja ja, regner med å komme på torsdag.

Eg og irriterte meg på det med bildene i dag, he he. Slike bilder må jo bare sees på nært hold. Skal prøve å legge inn ny adresse eg og.

Snakkes

Anonym sa...

Takk for det Gro.

Dumt du ikkje klarte komma, men då snakkes me jo på torsdag :-)