søndag 24. august 2008

Trening, tur, instruktørkurs og barnehage

Tror vist det var hele 6-7 dager siden sist jeg skrev her. Har levt litt oppi skyene ser du. Men nå begynner jeg å komme på vei ned igjen :-) Mens jeg svevt litt der oppe så har det hendt litt, så jeg får skrive litt om det.

Vi har hatt to koslige treninger. Mandagstreningen husker jeg vil ikke så godt, men tror jeg åt en del kake. :-) På torsdagstreningen fikk vi hjelp av to gutter. De hjalp til med hilsetrening og innkallingstrening. Når det gjelder hilstrening så fikk vi en litt morsom opplevelse med Faya. Av en eller annen merklig grunn så fikk hun det for seg at dette var target trening. Så i stedet for å hilse på guttene ble guttene target. Sånn blir det vel av og til når vi har en treningsnarkoman av en hund. Fikk foresten noen gode råd i helga når det gjelder hilse trening. For å unngå at Faya går i "treningsmodus" så skal jeg rett og slett unngå all belønning når hun hilser. Hilsingen skal være belønning i seg selv, og om hun skal finne på å hoppe så skal personen gå vekk. Her er noen treningsbilder, en fin film av Maja som har fart på seg i innkallinga og en film av Pia som ikke gidder å gå fra mor en gang.



















Fredags kveld etter Anne Lise hadde prøvesmakt på vinen til neste lørdag kjørte jeg og Faya og hentet hun og Scotty for en tur på Borestranden. Det var en koselig tur. Hadde håpet på at Faya skulle leke litt med Scotty, men det ble ikke noe av det. De gikk bare tur sammen og var veldig fornøyd med det.




Helga har gått med til instruktørkurs. Her har jeg fått nyttige tips til å lære inn pang dekken. Dette har jeg og da fått som en av leksene mine, så nå må jeg jo bare klare det. Om jeg nå ikke klarer det så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Målet må jo være at i hvert fall 80% av dekkene er pang. Og ikke 2% som det ligger på nå. Her et bilde fra kurset hvor Ekko og Aud Venke lærer å bli perfekte.



Tirsdag hadde Victoria sin første dag i barnehagen. Og som forventet så var ikke det noe problem. Hun var overalt og storkoste seg. Den andre dagen var jeg vekke fra henne en timestid. Og det og gikk helt topp. Når jeg hentet henne ville hun ikke hjem. Torsdagen var hun flere timer i barnehagen uten meg. Også da ville hun ikke hjem. Har en bange anelse om at Victoria syns barnehage er gøy. Mammen likte det og veldig når Victoria var i barnehagen. Litt tid for seg selv. Helt deilig. Fredag var den første skikkelige dagen. Og da hadde alt gått helt fint. Men denne gang så ble hun faktisk litt glad for å se oss. Andy var og med og hentet henne. (Hmmmm... noe muffens her montro... neida. Må være tilfeldighet :-)) Da fikk vi gode klemmer begge to.


På fredag var min første dag i barnehagen. Det var gøy å begynne å jobbe igjen. Og det ser ut som om dette er en barnehage jeg kommer til å trives godt i. Ser fram til masse gode stunder der. :-)



Elisabeth

3 kommentarer:

Aud Venke sa...

Så godt at du fekk med deg at vi øver på å bli perfekte :-). Kjekk helg og du får nok pangdekken på plass etterkvart

Gro sa...

Det hadde vært kjekt hvis du skrev litt om de tipsene du fikk om hvordan få til pangdekken.Eller me kan jo få et lite foredrag på torsdag, he he.....

Veldig kjekt at du hadde lagt ut den filmsnutten av Maja under innkallingen. Eg får jo ikke sett selv hvordan hun løper når eg snur meg og springer fra henne.

Anonym sa...

Eg komme desverre ikkje på trening i dag Gro. Men tipså va bare så enkle at eg må varra mer aktive i belønningen. Dette for å gire Faya mer. Aud Venke kan forklare. Hu komme nok i dag. Og hu sto rett ved siden av meg.