onsdag 7. januar 2009

Jul, Nyttår, kennelnavn og ølenutstilling

Allerede dagen etter vi kom hjem fra England bar det videre til Karmøy. Der ble vi møtt med åpne labber av Faya. Og like rart er det hver gang jeg har vært vekke fra henne. For hver gang jeg ser henne igjen så blir jeg utrolig fasinert over hvor vakker hun er. Og jeg syns alltid hun er blitt mye vakrere siden sist jeg så henne.

Julaften ble en litt rar julaften. Min søster og hennes familie som skulle vært med meg kom ikke. De hadde spysyken. Og det var jo noe vi ikke ville ha. Men dessverre hadde jeg klart å ta den med meg fra barnehagen. Så etter vi hadde pakket opp pakkene var det min tur til å spy. Og ikke nok med det. Diarè fikk jeg og. Heldigvis så var det ingen andre som begynte å spy i dagen som kom etter. Victoria fikk litt diarè, men det var det hele.

I romjulen måtte jeg ta en tur hjem igjen til Sola. For tirsdagen skulle jeg jobbe. Victoria og Faya ble igjen på Karmøy. Nyttårsaften tilbringte vi på hytta i Sveio. Her var det en god del mindre raketter. Kun naboen som sendte opp noen. Og det så ikke ut til at Faya brydde seg noe om det. :-)

Her er noen vakre bilder av Faya som vi tok nede ved vannet på hytta:















Det ha et valpekull har jeg ønsket i mange år. Og etter vi fikk Faya har vi vært fast bestemt på at vi en gang ønsker å ha en slektning av henne i hus. Så valpedrømmen fortsetter. Drømmen er nå på god vei til å bli virkelighet. Plutselig var det blitt januar, og når jeg fikk brevet om at vi nå har fått godkjent kennelnavnet Vardegjengen forstod jeg at nå er det ikke lenge til. Kun få måneder igjen så er løpetiden i gang. Gleder meg som en unge. :-) Det er utrolig spennende og jeg skal gjøre alt jeg kan for at valpene skal få en best mulig start her i livet. Og i og med dette er første kull for oss så har vi masse å lære. Det at vi nå har fått et kennelnavn betyr at alle valpen som kommer fra oss kommer til å hete Vardegjens ... og så hundens navn. Om vi kommer til å ha et eller flere kull i framtida får vi se. Vi tar et kull om gangen. Håper det blir flere. Uansett så får de nå vårt navn. Og det syns jeg er litt gøy.

Vi hadde jo planlagt å reise til ølenutstillingen i februar. Dette blir det ikke noe av. Dumt for hun har allerede bygget opp godt med pels. Så nå er det spørs om det blir utstilling på oss nå i 2009. Flere av utstillingene som kunne vært aktuelle er rundt valpetiden, så da passer det ikke. Og etter det så rekner jeg med at hun blir nesten pelsløs. Så vi får bare se hva som skjer.


Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

JA, det var flink jente det :). Når du endeleg slår til er det TO innlegg! Du veit du er sakneleg for du var så ivrig flr ein gong....

Flotte bilete av Faya og veldig spennande dette med valpar. Gler oss til Andy er tilbake og Faya og du er på trening igjen.

Anonym sa...

Eg og glede meg masse te både valper og trening :-) Bare ei uka igjen nå te Andy e hjemma. Altså 8 dager te trening.