lørdag 17. januar 2009

Trening, turer og Timmy

Torsdag var vi endelig tilbake igjen på trening. Det er ei god stund siden nå og det merktes. Vi gikk igjennom flere øvelser for å se hvordan det ligger an. Og ja her må vi nok trene. Men tror det går fort å rette tinga opp igjen. Det er bare å sette igang. Aud Venke inspirerte meg nok en gang med å legge ut en filmsnutt. Av å se på den har jeg funnet ut at jeg ønsker Faya skal legge hodet fint ned i bakken når hun ligger. Det ser så bra ut. Så det vil jeg. Vi begynte så vidt på det. Og hvilken metode å bruke?? Ja ikke enkelt. Har valgt å ta det med target. Først skal jeg holde hånda mi under haka hennes. Så skal hun legge haka i handa mi. Så skal jeg ta handa lenger og lenger ned. Helt til den ligger på bakken. Så skal handa vekk. Håper dette vil funke. Noen som har noen andre gode tips til hvordan å nå målet???

Før vi var på trening var Faya, Andy og jeg en tur på Borestranda. Her er noen bilder:



Faya fant ut det var gøy å grave i sanden.






"Hjelp!!! Et galent kvinnfolk på stranda! :-)



Se, Faya kan smile :-)


I farta


Med hodet på snei.



I dag var jeg og Faya på tur sammen med Anne Lise, Scotty og vesle Timmy. Timmy, som er Scottys sønn, skal overnatte hos Anne Lise i 2 uker til han nye familie er kommet hjem fra ferie. Det ble en utrolig positiv tur. Faya var utrolig flink. Det var som om det falt helt naturlig for henne å være med valpen. Hun ble til og med litt bekymret for ham en stund da han hadde problemer med å komme seg opp en skrent etter et stort hopp.




Etter dette hoppet trengte lille Timmy litt hjelp til å komme opp.

















Nam nam leverpostei.















Og med baby på tur så blir det bæring.

Etter en deilig tur ble Anne Lise og & Co med hjem til oss en tur på besøk for å treffe Andy og Victoria. Og gjett om litla jentå ble glad gitt. Hun strålte. Timmy var utrolig flink med Victoria. Rolig og glad. Ingen valpebiting og ingen hopping. Kan jo hende han forstod Victoria var liten. Og Victoria var og veldig flink.


Her trener Victoria Timmy litt med klikkeren :-)


Min tur å kose.

Tusen takk for en trivelig dag Anne Lise :-)

Elisabeth


3 kommentarer:

Aud Venke sa...

Flotte bilete!! Det er godt Victoria får trent seg på klikkar. Den skal tidleg krøkast som klikkarklok skal bli ;)

Anonym sa...

Hei ! så fine bildene blei, eg samle på alt så bare send bildene og film snuttene, please ?Det blei ein travel helg men gøy og.

Gro sa...

He he, eg både ser og høre deg for meg når eg ser bilde av "det galne kvinnfolket" på stranda.

Flotte bilder av hundene og av "bestemora". Så ut som en kjekk tur.