fredag 30. januar 2009

Tur til sør og omgangssyken

Forige helg var vi en tur på Sørlandet. Vi reiste ned på torsdagen. Fredagen skulle vi slappe av og ta livet med ro. Lørdagen skulle vi til Kristiansand og se på valper på Lauvstua. Søndagen skulle vi hjem igjen.

Hytta vi overnattet på ligger på Kige. Rett utenfor Mandal. Det er Statoilihydro som har noen hytter der. Vi har vært på Kige to ganger før. Dette var før Faya kom til oss. Kige er en fantastisk plass. Vi har enda ikke vært der om sommeren, kun på vinteren. Og snø møter vi hver gang. Når vi ankom var det ingen snø. Men selvfølgelig ble det kaldere i været og snøen kom på fredagen. Den var litt sløsjete, så ikke det beste akeværet. Godt var det, for vi hadde ikke akebrett med oss. Fredagen var vi en tur innom Mandal. På kvelden fikk Victoria spysjuken. Så Kristiansand turen ble avlyst. Og du og du hvor mye spy det er plass i en så liten jente. Vi vasket og dusjet hele kvelden. Og heldigvis gikk natten fint etter hun sovnet. Men lørdags morgen kastet hun opp igjen. Det ble med den ene gangen på lørdagen. Men så kom bleiene. Søndagen så alt fint ut, og vi kom oss hjem igjen.

På tross av omgangsjuken så er alltid Kige en fantastisk plass. Faya så ut til å like plassen like godt som Chico gjorde. I og med det er vinter, så var det jo så vidt mennesker å se. Det gir jo stor frihet for Faya.






Her har Faya og Andy vært på tur.











Faya speider ut mot sjøen
og biter seg i leppa. :-)




Vel hjemme igjen poserer Faya fint

foran det nye dyre gjerdet.

Søndags kveld var diarebleien tilbake igjen, så det var ikke over. Slik holdt hun det gåendes til og med onsdag, og da var det Andy`s tur å spy. Jeg har ennå ikke fått det. Og håper jeg slipper unna.

Når det gjelder trening, så har vi trent på at Faya skal ha haka hvilende på bakken under dekk. Vi er nå på god vei. Hun tilbyr dette nå ganske tjapt. Så nå lurer jeg litt på om jeg skal ha en enda bedre flyt på det før jeg går inn og øver på at hun skal ligge lenger og lenger. ??? Når er det best å legge på den nye kommandoen?? Når hun har god flyt og legger seg raskt, eller skal jeg vente til jeg har lært nå å bli liggende slik. Eller kommer det under bli kommandoen. Blir pang dekk og denne øvelsen en helhet, eller blir den to forskjellige. Jeg tenker jo slik at det er nok ekkelt å gå rett ned i pang dekk med at en lander med haka i bakken. Aoo!! Hvor mange kommandoer kan en egentlig ha i f.eks. felles dekk?? Må gruble litt og lese reglene litt en gang til tror jeg. ;-)

Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

Du må slutte å drikke før du filmar.. ;-) eg blei sjøsjuk.

Gode spørsmål. Vent med kommandoen til ho tilbyr dekka slik du vil ha. Du kan sikkert legge inn stimuluskontroll før du har liggelengde. Trur det er ein kommando som skla gjelde. Men les du.

Gler meg til å sjå dette stilige.

Aud Venke sa...

Eg har utfordra deg. Sjekk bloggen min!