onsdag 7. januar 2009

Langhelg til England

Ja da var jeg tilbake i bloggeverden igjen. Noen mer ivrigere bloggere enn meg har ymptet frampå at det er på tide å skrive litt i dagboka igjen. Så nå gjør jeg plikten min. :-)

I og med vi har vært å reist litt i julen så har det blitt lite skriving her. Vi har vært flere plasser. Før jul var vi en tur til London der vi besøkte søsteren til Andy,Joanna, og hennes familie. Selve reiseprosessen begynte onsdagen før jul. Da reiste Andy, Victoria og Faya opp til Karmøy. Der ble de over natten. Min aller første natt uten Victoria. Det var rart. Helt tomt i huset. Kun meg og fiskene. Og de hadde jo ikke mye nyttig å si. Faya ble igjen på Karmøy hos mine foreldre som gjorde en utrolig god jobb som hundevakt. Tusen hjertlig takk for hjelpen. :-)


Fredag ettermiddag lettet flyet fra Sola og etter sånn ca 1000 runder rundt London landet vi. Victoria stakkar klarte jo selvfølgelig å bæsje den første runden rundt London. Vi måtte jo bli sittende for setebeltet lyste, så det ble litt venting før vi fikk tatt den bæsjen. Og stakkar Andy hadde ei aktiv jente med seg inn på et trangt flytoalett for å skifte. Han så litt små kokt ut når han kom ut. På flyplasse ble vi tatt godt imot av Joanna. De har en sønn som er ei uke eldre enn Victoria så de er godt utstyrt med baby ting. Kommer godt med :-) Sønnen deres heter Seth og jeg og Victoria hadde ikke sett ham siden dåpen til Victoria. Så det var utrolig gøy å se ham igjen. Han og Victoria fant tonen og lekte fint sammen. Vi fikk og møte Billy igjen som er deres 11 år gamle boxer. Det var tydelig å se at den godgutten var blitt eldre igjen. Billy var veldig flink med Seth og Victoria. Se på disse bildene av gamlegutten :-)






Lørdagen ble brukt til shopping. Og da gikk det i barneklær og leker. Dette er mye billigere i England. De har funnet ut der over at det er dyrt nok som det er å ha barn, så da skal ikke slike ting være så dyrt. Derfor har de fjernet momsen. Liker det svært godt. Kansje det hadde vært noe for oss nordmenn og....
Søndagen kom foreldrene til Andy. Så dette ble en koselig rolig dag. Mandagen derimot ble litt mer livlig. Da bestemte vi oss for å besøke dyreparken som er like ved. Det var en storslager for barna. Og den størst attraksjonen for Victoria var tigerne. Disse måtte besøkes to ganger. Etter denne dagen så er hun en smule småforelsket i tigere. Løver og gorillaer var tvert imot, rett og slett skumle.



Mandagskveld etter en god del kortere flytur landet vi på Sola igjen. Det var en utrolig koselig tur til England.
Elisabeth

Ingen kommentarer: