søndag 14. september 2008

Vi klart det igjen :-)

I dag skjedde det igjen. Faya ble BIR. Utrolig gøy. Faya gikk og sto som en drøm. Tror hun har et godt tak på dette utstillingsgreiene etterhvert. Det hun ikke likte, og heller ikke jeg, var at dommeren var veldig brutal. Både Faya og Scotty reagerte. Begge to satt seg ned. Og dommeren holdt et god tak i hunden. Hadde det ikke vært for at vi har trent utrolig masse på det så hadde dette kunne ødelagt veldig masse. I gruppefinalen fikk vi ingen plassering.

Herlige Scotty ble litt i vel overkant stressa. Vi har trent utrolig masse med ham. Og alt gikk greit når vi trente før de startet i ringen. Men så dukket Judith opp. Og Scotty har lært at hvor juditt er er det pøyte å hente. Så han ble utrolig opptatt av det. Og når vi så kom inn i ringen fikk han det for seg at denne andre hannhunden kunnen han lett klare å spise. Så da vil han og det. Og når vi løp i ring så var hodet hans vendt mot den andre hannhunden som løp bak oss, slik at jeg måtte dra han med meg. Kan tenke meg det såg helt komisk ut. Når han sto foran dommerteltet for å bli dømt sto han ganske fint. Han fikk ganske god kritikk og fikk andre plassen i klassen sin. Dommeren fortalte meg at Scotty måtte trene utstilling sammen med andre hunder. :-)


Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

Gratulera så masse! Veldig kjekt at det lukkast igjen. Dumme dommarar, men det er vel slikt ein må trene på - at dei er ulike og kan vere ganske så bastante av seg.

Du er god som er handler for Scotty òg.

Nå satsar eg på at eg snart skal få filme deg i lydighetskonkurranse. Td våren 2009??

Anonym sa...

Vett ikkje ka tid det blir. Må jo se det litt an på valper og sånn med Faya vet du :-)