søndag 21. september 2008

Har vi fått en demon???

Midten av august leverte vi fra oss ei søt, snill og uskyldig jente til barnehagen. Nå har vi en søt liten demon. Andy så fint på Victoria i dag og så sa han: "Hallo Victoria, vist du er der inne, kom ut til oss igjen. " De siste dagene har Victoria kommet skikkelig i trass alderen. Hun tester grenser og står i. Og det er masser med fant i henne. Dette er ei helt ny side vi aldri har sett av henne. (Må komme fra Andy sine gener, for jeg har jo alltid vært snill og grei :-)) Må innrømme det at det er litt morsomt å se henne legge seg ned på golvet og hyle for at hun ikke får viljen sin. Vist hun bare hadde forstått at vi aldri gir etter så kunne hun nok spart masse tid på det. Men hun skal vel igjennom det. Får håpe det ikke varer så alt for lenge. Motorikken har og utviklet seg enormt. Var f.eks. på lekeplassen med henne etter jeg kom hjem fra instruktørkurset. Og da var det rett opp trappa i lekestativet over nettingen, legger seg på magen og renner ned rusjebanen. At hun klarte nettingen var jeg ganske overasket. Med de små beina så trår hun raskt gjennom de hulla, men nei da. Hun klarte seg helt fint. I tillegg til demonfakter så har Victoria pådratt seg en liten bronkitt, men doktoren mente vi skulle la det gå naturens gang. Så det har vært en del hosting både på dagen og om nettene. Så vi har ikke hatt så mye søvn. Men i dag ser det ut som om det har lettet litt. Så får vi bare håpe. Om det ikke skulle gå bedre så måtte vi komme tilbake sa doktoren. Og det beste av alt var jo at det var gratis å gå til doktoren med barn under 12 år. Det var ikke jeg klar over. :-) Noen hadde glemt å informere meg om det.

I helga har jeg og Faya vært på instruktørkurs. Det ble ingen bilder av det denne gang, for kamera ble vist liggende hjemme. Her har jeg lært mer om ulv, hundens språk, at det ikke er så bra å gå for fort fram i treninga samt masse mer. Den største læringa var vel at om jeg er flink å gjøre leksene mine, så får jeg mer lekser enn de andre. Så det lønner seg ikke å gjøre leksene sine på kursene til Arne. ;-)

Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

He, he - ein liten demon kan jo vere utfordrande. Det er godt jenta viser igjen!

Du får tenke på læringskurva di når du syns at du får så mykje ekstra. Dei som sluntrar unna får mindre lært. Ikkje det, vi andre hadde òg ting på lur, men han brukte bare ditt. Er det fordi du er så frampå, eller fordi du er så flink?

Faya hadde flott læringskurve denne helga.
Neste instruktørhelg må vi med gulerøtter. Det går ikkje det vi driv med.....

Anonym sa...

Å varra frampå va ei fin måte å si at kjekten åpne seg alt for tidlig :-) Ja, kansje han ska gjekka meg ner noen hakk :-)

Det gjekk jo ganske bra for dåkke og. Du fekk jo ein hund så såg på deg sjøl når du starta å gå. Han tok ikkje den lille titten for å sjå kor han ska gå. Den hadde han og du fekk den vekk. Så du må huska ka du gjorde, for eg og ska gjørr sånn med Faya. Me plukke opp flerre gode ting på detta kurset. Det e gøy :-)