tirsdag 7. oktober 2008

Endelig litt trening igjen

Ja da var det ei stund siden sist ja. Det var vist masse som hadde skjedd på trenigsdagene våre i det siste. Foreldremøter og annet. Men i går var vi endelig på plass igjen. Og det merktes at det var ei stund siden sist. Faya var første økt helt fjern. Men så kom det seg etter hvert. Vi trente på tre ting denne gang. Det første var å bli stående uansett hva vi måtte lokke med. Og Faya stod hun. Godbiter falt på bakke og det hele, og hun stod. Og når jeg sa vær så god så ville hun heller ha godbitene som falt på bakken. Og ikke de som var i skåla bak henne. Så her må vi øve litt hjemme. Det samme ville Ekko. For vi fikk æren av å trene sammen med han. Han og Aud Venke har og vært vekke ei stund. Så det var kjekt å se de igjen. Og Ekko han tror jeg har pumpet vekter når han var på kennel. For der var det kommet masse muskler gitt.

Vi trent og igjen på pang dekken. Tilby frivillig da altså. Og det gjør hun jo hjertlig med glede i en haug og jeg plukker vekk de verste, men ennå venter jeg i spenning på at det magiske skal skje. Kan Arne være litt på viddene her montro, eller har jeg en hund som ikke følger bruksanvisningen?????

Det siste vi trente på var å få bedre kontakt når hun går fot. Faya bruker å sitte fint i utgangstilling med kontakt og akkurat i det hun går kikker hun vekk for å se hvor hun skal gå og så tar hun kontakt igjen. Den lille titten må jeg jobbe vekk. Og det gjørs ved at klikket kommer ganske så fort. Før hun får mulighet til å kikke vekk. Så det gikk ganske så lett litt surr i hodet. Men tror vi fikk det ok til. Men jeg kan selvfølgelig bli bedre. Aud Venke og Ekko jobber med akkurat det samme der. Og det gikk og litt surr i hodet for de og. Men de hadde god framgang. :-)

Min lille bror skal få seg en Lessons spurvepapegøye. Og vi har ventet spent på klekking. Oppdretteren har to par som er i hekk. Og begge para har lagt 6 egg hver. Og i dag kom den første babyen. Så nå begynner det å bli spennende. Håper Øyvind kommer til å lage en koselig blogg til hans nye familie medlem etter hvert. Så kan vi følge nøye med på hans treningsmetoder av Einar som jeg syns fugler bør hete. (ta en titt på denne hjemmesida: http://www.123hjemmeside.dk/Mybestfriends/1850181)

I helga som var prøvde jeg healer. Så nå er jeg spent om det vil ha noen effekt på ryggen min. Jeg håper så inderlig det. Men man vet jo aldri. Vi var og i selskap hos Morten som ble 14 år. Grattis med dagen nok en gang. Victoria fikk treffe tanter, onkler og søskenbarn. Så det ble ei koselig helg. Og helga som kommer ser vi og fram til. Da blir det nok fult hus her hjemme. Da kommer Laila & Co samt Irene. Så det gleder vi oss til. :-)

Elisabeth

3 kommentarer:

Aud Venke sa...

Eg syns òg det var godt å kome på trening igjen. Men det var vanskeleg å konsentrere seg. Eg hadde visstnok gløymt det meste og Ekko han ville bare trene, men var litt vel gira.

Og godt å sjå at det er litt liv i bloggen din i blant ;-)

Anonym sa...

Ja, eg fekk et lite illebefinnende og skriv litt i bloggen. ;-)

Kjekt å ha deg tebake. :-)

Gro sa...

Kjekt å ha dokker tilbake begge to!: )