fredag 17. oktober 2008

Sykdom hos to og firbeinte

På mandags treninga var Faya ikke noe god. Hun var veldig på vakt og alt var litt i det skumleste laget. Dette var ikke min vanlige treningsnarkomane Og jeg ble jo godt bekymret i og med hun hadde ei slik økt forige torsdag og. Så vi bestemte oss for å ta en full helsesjekk på henne. Vi fikk time på torsdag. Og det viste seg at Faya har kraftig urinveisinfeksjon og fulle analkjertler. Analkjertlene ble tømt og hun skal gå på antibiotika i 10 dager. Og når vi kom på trening på torsdag så var det veldig tydelig at analkjertlene må ha vært mye til plage ja. For min Faya var den samme gamle treningsnarkomane hunden som vi kjenner. Jeg hadde jo ikke planlagt noe spesielt å trene på. Alt jeg hadde planlagt var at jeg skulle jobbe med å ha en glad hund. Faya va veldig i godlaget og vi fikk trent på utgangstilling, dekk og innkalling. Vi fikk og en koselig tur etterpå sammen med resten av gjengen. Gjett om jeg er glad for at alt gikk fint ja. Og nå er jeg spent å sjå hvordan det går i dagene framover for å se om hun er tilbake til det normale. Jeg krysser fingrene.

Victoria er og syk. Hun har vært syk siden natt til tirsdag. Feberen har vært ganske høy. Over 40. Det er nok bronkitten som har gitt utslaget. Så vi fikk antibiotika til henne og. Nå er temperaturen i 38 og jenta har begynt å leke og spise litt mer. Så der er det og på bedringens vei.

Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

Det var ein fryd å sjå Faya på torsdag. Må innrømme at eg var bekymra for henne. Ho, den flotte jenta og så redd av seg brått. Men det er jo ikkje rart når ho har hatt det vondt. Godt å sjå gamle Faya igjen!

Og god betring til Victoria!

Gro sa...

Det var bra du fant ut hva som feilet Faya. Kjekt å se henne i "gjenge igjen" på torsdag som var.
Ikke kjekt når ungene er syke heller, så nå håper jeg Victoria er blitt helt frisk igjen.
Snakkes på torsdag.