lørdag 3. oktober 2009

Endelig trening

Torsdag fikk vi endelig trene skikkelig igjen etter to måneders pause. I og med vi har vært vekke ei stund, så har vi selvfølgelig gått glipp av noe. Men vi bare kaster oss i det :-) Programmet var shaping på eske, shaping på stol og apport.

Shaping på eske: Her skal jeg velg et hjørne som vil at Faya skal ta snuten sin borti. Jeg skal ikke si noe, men skal shape henne til målet. Det vil si at jeg først klikker når hun ser på esken. Og for hvert skritt nærmere hun kommer målet klikker jeg. Dette gikk helt greit. Silje og Pia trente sammen med oss. Og de har jo kommet super langt med dette. Så de hadde en annen vri på det. Målet var at Pia skulle holde en labb oppå kanten på esken. Og du og du. Det gikk det og. Pia du er helten vår. Vi ser opp til deg.

Shaping på stol: Dette har vi vært litt borti før og. Og det gikk i grunn ganske greit det og. Vi lurte litt om det ville gå. For campingstolen var jo ikke den mest stødige. Men Silje stod stødt som en stut og holdt stolen fast, så det gikk så fint så. Vi prøvde og på Silje sin stol. Og det gikk og veldig fint. Silje og Pia hadde jo selvfølgelig og kommet mye lenger på dette området. Så jeg ble fint bedd om å sette meg ned på alle fire. Og der kom Pia bakfra :-O Oii...oiiii...oiii... Altså målet var at Pia skulle klatre opp på meg og sitte på ryggen. Pia tok fort det at det hadde noe med meg å gjøre. Det var ei stund der hun trodde jeg var "klossen". Så hun fikk forbena og hele brystkassen oppå meg. Men antakelig var nok stoffet i dressen min litt for glatt, så hun fikk aldri bakparten oppå. Men kansje en annen gang.

Apporten fikk vi aldri tid til. Men helt på slutten hadde vi en konkuranse. Den gikk ut på at vi skulle gå rundt omkring med hundene. Og når Arne sa sitt skulle vi få hundene til å sitte. Og den som satt seg senest mått ut av konkuransen. Og vi vant :-) Jippi. Hadde ikke trodd det etter å ha vært så lenge vekke fra trening.

Det var utrolig gøy og veldig kaldt å komme tilbake igjen. Heldigvis hadde jeg varmedressen med. Sommeren er vist over for denne gang. Og vi fikk kun to veldig fine uker i år. Og Andy stakkar. Han var offshore han da. Vi satser på en finere sommer til neste år :-)

Elisabeth

2 kommentarer:

Gro sa...

Det var kjekt å ha dere tilbake på trening igjen. Faya var flink etter en så lang pause. Det var ganske artig ja å se bort på deg og Silje som trente shaping med Pia på "menneskestol". He he, tror eg ska tipsa aviså neste gang.

Aud Venke sa...

Einig med deg Gro. Både at det var godt å ha deg tilbake igjen og at det er eit skikkeleg avistips med deg på alle fire og Pia som strever med å finne ut ka vi vil.