mandag 12. oktober 2009

Tur og trening

Siden sist jeg skrev så har vi nå vært på både flere turer og treninger. Her er vi i Hålandsskogen.

Her er noen bilder vi fikk tatt på tur på borestranden.
















Er det dette vi kaller for ekstremt løst bitt montro :-)







Jeg ble sterkt imponert over Sitas talent i slalom. Og tenkte fint det at sånt ville jeg og at Faya skal klare. Så jeg tok turen til Felleskjøpet og kjøpte 8 like vakre pinner som Sita hadde fått seg. Og nå har vi begynt å øve. Av en eller annen grunn så har Faya ekstremt stor fokus på meg når vi går slalom, så av og til krasjer hun litt i dem. Har nå prøvd å forklare at hun må huske å se litt på pinnene og, men til ingen nytte. Så jeg må nok inn og shape mer i stedet for å bruke fingen som hjelpemiddel. Det vil nok ta litt lengre tid, men når hun da først sjønner det, da tror jeg det skal gå fortere fremover.










I dag når jeg endelig husket at jeg hadde kamera med meg fikk jeg filmet litt når vi trente på Sviland.


På programmet i dag hadde jeg:

- Innkalling
- Rygging
- Rygge på benken
- Agility

Innkalling gikk helt strålende. Noe som det som regel alltid gjør når vi trener. Hadde først innkallinger med god avstand. Og den siste innkallinga var litt nærmere. Som oftest føler jeg det er de nærme innkallingene som er tregest. Så tror jeg må jobbe litt med de framover.


Rygging gikk greit. Faya er fæl med å sette seg når har rygget litt. Må jobbe med å få henne til å rygge lenger om gangen. Men jeg er så fryktelig flink til å klikke feil her. Kansje jeg neste gang må få noen andre til å klikke for meg. Grunnen til jeg valgte en ryggeøkt er for at neste økt var det rygging på benke. Jeg og Aud Venke har bestemt oss for at Faya og Ekko skal klare å rygge over hele benken. Vi har kommet fram til at det må baklengskjedes med shaping for å få dette til. Så først må vi få hundene til å rygge oppå selve benken, så får vi ta det å gå på og av benken etterpå. Så i dag skulle det rygges på benken. Og sakte men sikkert gikk det ganske så bra. Men vi har enda god vei å gå.

Så var det agilty. Jeg og Torhild hadde bestemt oss for at det ville vi gjøre i dag. Rett og slett fordi det er veldig gøy. Benken gikk fint. Slalom gikk så som så. Jeg var ganske så overrasket over at Faya var rask med å legge seg tjapt ned ved ligge posten. :-) Og hopp... ja.. hva kan man si... Faya elsker det :-) Se på filsnuttenen da.




Her er Eras innkalling med forstyrrelse :-)



Dea prøver seg og ....














Det ble litt i det mørkeste laget for filming etterhvert. Men dere ser nå litt.






Elisabeth

3 kommentarer:

Gro sa...

Hipp hurra for felleskjøpet!!

Så ut som en kjekk trening. Trøttanes at det blir mørkt så fort nå.
Det er virkelig fart over dere i agilityen. : )

Elisabet sa...

Dumt med den mørken ja. Tror me må finna oss ein aen plass å trene snart. Eg ønske en plass med grus, gras, asfalt og lys. Og enda bedre e det om det fins et lite tak me kan krypa inn i.

Aud Venke sa...

Eg likte veldig godt det bilete av Faya der ho strekker seg heilt ut på veg ned sanddynene.

Ellers er det veldig kjekt å sjå deg treningssugen igjen :)