tirsdag 13. juli 2010

En helg i sveio

Vi har hatt en langhelg i Sveio på hytta, men før vi reiste var Gro Anita innom for å masere Faya. Gro Anita holder på å ta hundemasage utdannelse. Og Faya har vært så heldig å vær prøvekanin :-) Tror ikke Faya følte seg så heldig i starten da. Det var store bekymrede øyne når hun først merket det var noe "muffens" på gang. Jeg mistenker hun trodde verdens største sprøyte eller noe skulle dukke opp :-) Men etter hvert roet hun seg. Og hun lå fint i ro og tror kansje hun nøt det litt og. :-)

Bella fikk være med på sin aller første skikkelige mark tur. Vanligvis har vi gått langs en eller annen form for vei. Så i starten var hun nå litt bekymret på om vi egentlig viste hva vi drev med. Det var jo klatring i bratte kratt og det hele. Men så oppdaget hun at dette var jo egentlig ganske greit. Litt varmt, men helt greit.
På fredags ettermiddag kom Marianne og Kevin fra Lappevennen ( http://lappevennen.blogspot.com/ ) De hadde med seg sine hunder Embla og Mira. Embla er en islandsk fårehung og Mira er en finsk lapphund. Det veldig gøy å treffe dem og enda en islender. Er jo ikke dagligdags å møte på disse islenderne. Nå kan jeg si at jeg ikke lenger kan telle på en hand hvor mange islendere jeg har møtt. :-)

Embla har noen fantastiske farger og et utrolig vakkert ansikt. Tenk så fantastisk det er med denne rasen som har så mange fargevarianter. Det er jo bare helt utrolig. Marianne fortalte meg og at en islender kan endre på fargen sin helt fram til de er tre år. Så det gjør det jo bare enda mer spennende og se hvordan Bella ender opp til slutt.
Embla ble paret denne helgen og vi krysser fingrene for deilige sunne og friske valper :-)






Tusen takk for besøket Kevin og Marianne. Utrolig kjekt å treffe dere. Håper vi treffes igjen. Og jeg håper Embla får masse valper.
En liten filmsnutt fra en av badeturene.

Været var varierende i helgen. Alt fra nydelig sommervær til plaskregn. Både badebasseng og plaskebasseng ble tatt i bruk. Mikal og Isabel overnattet og fra lørdag til søndag. Så søndagen ble en travel dag.
En veps klarte å stikke Victoria på hele tre plasser. Et stikk i handa og to på ryggen. Stakkars gulljenta mi.

Ut på tur fant vi masse mark jordbær. De er de aller beste. Og ungene plukket masse bær. :-)

Mandagen fant jeg denne døde flaggermusen rett utenfor hytten. Viste det var flaggermus i sveio. Har sett dem på avstand i mørket. Men at de var så små, trodde jeg ikke. Den var nok veldig søt en gang.



Elisabeth











2 kommentarer:

snorredimma sa...

Så koselig med besøk av Marianne og "gjengen" da....kjenner til dem, se. Nå er jeg spent på om det blir mange vakre islandshund-valper i Marnadal om noen mndr. - gleder meg vilt!!

Kos dere videre i sommer.

Herlig film-snutt, da...

Hilsen Camilla, Snorre og Dimma

Gro sa...

Uff så ikke gode ut de stikka til Victoria.
Utrolig å se hvor stor og flott Bella har blitt. Ser ut som hun har veldig lyst til å jumpe uti fra brygga hun også. :)
Heldige Faya som får være prøvekanin, det må være veldig bra for hundene å få massasje. Hadde vært kjekt å lære litt om hvordan gjøre det. Vi får spør Gro Anita om hun kan ta en leksjon med oss en gang. :)