tirsdag 16. februar 2010

Nå skal det trikses

I går var det mandagstrening i kulda. Vi var hele tre stykker som møtte. Aud Venke, Anne Lise og meg. I lekse til aktiviseringskurset skal vi sette sammen 5 triks til et lite show. Så jeg og Anne Lise kom frem til at vi ville prøve på noe nytt. Vi vil at hundene skal hoppe over hverandre som et av disse triksa. Dette innebærer da at vi må legge opp et felles program for oss. Og selvfølgelig en del felles trening framover. Vi har blitt enige om at programmet skal inneholde bukke, slalom, snurr, sittebamse, hoppe over hverandre og High 5.

Vi var jo da veldig spent på hvordan det skulle gå med disse hoppa. Så det var jo bare til å sette i gang. Aud Venke ville trene alene, så da gikk det jo greit at vi fikk trent sammen. Og så fikk vi jo felles pauser da. Planen var først at hundene skulle ligge først for så å få i stående stilling. Og det var ikke lenge vi trengte å ha dem i liggende stilling. Det gikk overraskende fort. Både Faya og Scotty hopper flott over hverandre. Utfordringene vi må trene på er å få begge hundene til å stå i ro uten at vi sitter nede på huk og bruker omvendt lokking for å få dem til å stå i ro. Faya hadde det med å gå litt framover når Scotty kom i farta. Det kan hende hun føler det er litt unaturlig at han kommer hoppende over der :-) Men med masse trening så må jo dette gå på et vis. :-) Når det er Scotty som skal stå så brukte Anne Lise omvendt lokking for å få han til å stå i ro. Og da tror jeg Faya tenkte som så: Ååååå.... Jippi..... mat til meg ..... . Og så gikk hun bort dit heller i stedet for å hoppe. Så her må vi gjøre noe ja. Kansje det kan være så enkelt som om Anne Lise holder handa på andre siden, slik at Faya ikke ser det i starten. Vi må prøve og feile litt. Så får vi se. Men målet er jo at de står i ro uten at vi sitter nede på huk med dem.

Dette blir spennende. Og kurset er dem 4 mars tror jeg. Og da er Andy offshore. Så om jeg ikke får barnevakt, så får vi filme det. Tror vi må filme det uansett da :-) Dette kan bli mye lått og løye :-)

Elisabeth

4 kommentarer:

Gro sa...

He he, skal bli artig å se på dette ja. ; )

Aud Venke sa...

Gler meg til resultatet. Men som eg sa: Det går jo der heime og driv dank så treningstid har det jo ;)

Elisabeth sa...

Klart me har tid te å trena. Og det ska me :-)

Aud Venke sa...

Ein liten utfordring til deg i bloggen min
http://firbeint.blogspot.com/2010/02/eg-er-blitt-utfordra.html