tirsdag 23. februar 2010

Vi venter på valp

Vi er så utrolig heldige at vi har fått tilbud om en tispvalp fra Diljas kennel i Sverige. Rasen er Islandsk fårehund. Valpen skal hete Bella her hjemme. Og vi er i full gang med forberedelser. Den største forberedelsen blir å forberede Victoria på dette. Hun er jo vant med rolige Faya som er utrolig flink med henne. Så det blir nok en stor overgang for Victoria med en liten valp. Så vi er i full gang med å fortelle hva det innebærer med valp samt vise bilder. Heldigvis ligger forholdene godt til rette i huset med barnegrinder i alle retniger slik at både barn og hund får muligheten til fred når de trenger det. Bella ble født på bursdagen til Faya (9 feb.), så vi føler skjebnen ligger litt bak her. I dag er hun to uker og hun har utviklet seg bra til nå. Hun er den eneste tispa i kullet, så vi føler oss utrolig heldig som fikk tilbudet. Bella har tre brødre. Alle i kullet synes jeg er veldig forskjellig i utseendet, og jeg synes alle er helt nydelige. Så det skal bli utrolig gøy å se hvordan de kommer til å se ut til slutt.



Jeg skal gjøre så godt jeg kan i mine ledige stunder når valpen kommer å skrive i bloggen, slik at alle som ønsker det kan følge med på utviklingen hennes. Bella skal jo og selvfølgelig trenes kun med 100%positive treningsmetoder. Og denne gang skal jeg jo selvfølgelig klare å rette opp i alt jeg tror jeg gjorde feil med Faya :-) Slik er det vel alltid når vi får ny hund :-) Dette blir veldig spennende og vi gleder oss utrolig mye. Om dere vil kan dere gå inn her og følge med på kullet som er hos Diljas kennel. http://www.diljas.se/Geiras-tredje-kull.htm



Elisabeth

3 kommentarer:

Gro sa...

Å så nusselige de var. Helt til å spise opp.
Skal bli spennende dette. : )

Aud Venke sa...

Misunnar deg litt den tida du går i møte, men samstundes er det jo deilig med ein vaksen hund.

Marit sa...

Fantastisk nydelig valp!!