søndag 2. mai 2010

Flott helg med miljøtrening på utstilling

I dag har vi tatt de første stå bildene av Bella. Å ta det perfekte stå bildet er aldri enkelt. Men her er nå de tre beste. :-)





I går var vi på tur i Hålandskogen. En perfekt tur å gå i med barn og hund. Spesielt i helgene, for da kan vi benytte oss av den perfekte plassen den lokale barnehagen har laget. Her koste vi oss med noe godt og mye lek.


"Se mamma, nå skal jeg posere på mitt vakreste. Skal til og med smile :-)"


"Å nei!!! Ikke nå... ser du ikke jeg er opptatt med å være vakker"

"Ja ja... får vel finne meg i det då..."

" Er det noe spennende der nede eller?"
Andy lurte veldig på om at dette var utedoet til barnehage :-)


Pinne kasting - Jippi

Vi har og jobbet god i hagen i finværet. Og Bella hjelper både store og små. Victoria har funnet ut at mark er kult. Et lite øyeblikk der vi ikke følgte helt med gikk hun inn og la en mark oppi senga vår. Kom ut og sa så fint på den søte sola dialekten sin: " Mamma, kor e makken henne? " Mammen sier: "Vet ikke", men hadde fått med seg at hun hadde vært oppe i andre etage. "Skal vi gå opp og lete" sier jeg. Vi tar turen opp og Victoria løper inn på soverommet vårt og sier mens hun plukker marken opp fra sengen vår: " Der e makken, mamma". Da måtte jeg forklare fint hvor markene egentlig bor :-)


Bella hjelper til å plukke løvetann.


Faya trenger litt kos.

"Skal hjelpe deg jeg. Hvor vil du ha dem? Langt utpå plenen kansje?"



Bella og Faya leker. :-)



I dag var vi innom utstillingen på Orre. Vi fikk vite at her skulle det stilles en Islandsk fårehund. Og da måtte vi jo bort. Her fikk Bella mye bra miljøtrening. :-) Hun har hilst på masse forskjellige hunder.

Her er islanderen som skulle stilles.

Vi var og så heldig at en annen islandsk valp var til stede. Hun var 6 mnd.


Her leker de litt større Islenderne :-)


Og Faya leker litt.

Her ligger hun og venter.

Så må det lekes litt mer.


Så blir det alvor. Inn i ringen bar det. Hun fikk en god start. Gikk fint, men så velger hun å sitte i stedet for å stå. Og tennene ville hun ikke vise. Hun får en rød sløyfe, men det er det hele. Et bevis på at det må øves godt før en går inn i utstillingsringen. Så da kan jeg jo med det samme si til dere som leser her. At når dere hilser på Bella. Kikk gjerne på tennen hennes. Og gjør det så ofte dere orker. :-)
Elisabeth

4 kommentarer:

Marianne sa...

Så koseligt at dere traff to islendere på utstillingen! Koselige bilder av de alle...Ja det er nok lurt å øve litt til utstillingen..jeg er kjempe dårlig på det!! Mira skal stilles om 5 dager, og jeg har ikke øvd noen ting!! Hmm, kanskje noe å tenke på denne uken?

Charlotte sa...

Så koselige bilder =) Utstilling... Hmmm, ja krever litt det... Men prøv å se på det som sosialtrening =) Det gjorde jeg =) Og Hermina oppførte seg eksemplarisk =) Kom helt til BIS finalen... Hjelp...

Kommer Bella og dere på treff 14.-16.mai? Hadde vært koselig å hilse på Bella =)

Elisabeth sa...

Ja det var veldig koselig å treffe to andre islendere. Og har jo et lite ønske om at vi som har det her i distriktet kunne klart og samles en gang. Det er nok ikke så mange av oss.

Vi kommer dessverre ikke på treffet i mai. Håper det kommer flere treff i årene som kommer som vi kan være med på. :-)

annemarlen sa...

Så fina ståbilder på Bella. Hon ser ut att bli proffs. Kanske dags för Eydis att träna på utställning också. Vem vet, våra islandsflickor kanske möts en dag. :-)