onsdag 5. mai 2010

trening, tur og dyrlegebesøk

Da var det gått noen dager sist. Og Bella har nok en gang klart å være utrolig vakker :-)





På mandag var vi sammen med resten av gjengen for å trene på området. Denne gangen var Faya i storform. Hun var helt rå i forhold til sist torsdagstrening. Vi fikk trent på fot, rygging på benk, hopp over hinder, innkalling og slalom.
Fot
Hun gikk kjempebra. Flott kontakt og gode vendinger. Hvem skulle trodd at det var den sammen hottentotten jeg hadde med meg på torsdag :-)
Rygging på benk
Det gikk greit, men lite framgang. Merket hun ble fort lei av den øvelsen, så jeg hadde ikke så lang økt på den. Prøver igjen en annen dag og håper hun er litt mer gira da.
Hopp over hinder
Hva kan man si? Faya elsker å hoppe og er helt super :-)
Innkalling
Her skulle jeg kalle henne inn og få henne i utgangsstilling. Utfordringen var at jeg skulle stå med ryggen til, slik at Faya ikke skulle ha vendingen sin, men bare komme og sette seg på plass. Trodde aldri hun skulle klare det, for kan ikke huske jeg har øvd på det med så stor avstand før. Men joda. Hun kom som en drøm :-)
Slalom
Jeg gjør noe fryktelig feil, for her skjer ikke det jeg ønsker. Hun har fremdeles alt for god kontak med meg i stedet for å se på disse pinnene. Jeg skulle så inderlig hatt noen gode råd, og kansje startet helt fra begynnelsen igjen med en metode som fungerer for Faya. Føler dette går i det samme som det styre jeg hadde med apporteringen. Men plutselig en dag fikk vi god hjelp og vips så var apport mysteriet løst.
Bella var jo og selvsagt med. Hun fikk sosialisert seg, trent på kontakt og litt tannvisning. Og det må vi ha mye av framover. For 13 juni skal hun på valpeshow.

Selma :-)

Ekko er alltid like vakker.

Faya i slalom


"Hjelp! Valpene angriper"
I hundeskogen

Man blir skitten i hundeskogen


Veldig skitten

Andy, Faya og Bella har seg en liten hvil i Hålands skogen.
Oppe på balkongen står nå noe av fuchsia samlingen min for å forberedes til utesesong. På en fin dag er det ut og inn igjen på kvelden. Gleder meg til plantingen begynner. Ser løvetannen er i full gang nå. Jippi! Sommeren er på vei :-)


I dag er Bella 12 uker, derfor har vi vært hos dyrlegen for vaksine og sjekk. Må innrømme at jeg blir ekstra stolt av babyen min når hun får så mye ros av dyrlegen. :-) Bare hør hva han sier på den siste filmen :-)

Håvard starter med kos og litt undersøkels med Bella på fanget.

Så er det på bordet.

Elisabeth

6 kommentarer:

Marianne sa...

Veldig kjekt å ha en sånn dyrlege som virkelig tenker på hundens beste! Morsomt å se film fra dyrlegen!

Tenker den lille vanilje jenta blir skitten på skogsturer ja, og jeg tror sannelig at islenderene elsker å grise seg til også!

Elisabeth sa...

Gleder meg utrolig mye til badet nede er ferdig. Vi har arbeidskarer inne nå. Og der får vi en dusj som er perfekt for oss med hund. Rette inn kjellertrappa ute og rett i dusjen. Blir mye bedre enn gjennom stue og det hele. Nå etter vi har fått Bella er det ufattelig å tenke at jeg vurderte å kutte ut den dusjen. Heldigvis har jeg en fornuftig mann som sa at den trengte vi :-)

Marianne sa...

Jepp..dusj må man ha når man har Islender!! De er noen grisebikkjer..Embla elsker å både i søla, jo skitnere jo bedre...

Må bare si at du er veldig flink til å ta bilder, legger jo fort merke til sånt når man er rimelig hekta selv..Men så har du jo noen utroligt vakre modeller også da..ikke enkelt å "feile" da!

Marit sa...

Så mange bra bilder av skjønnheten! Ble også veldig misunnelig på alle "tårene" dine:)

Aud Venke sa...

KJekt med film frå veterinæren! Du jobbar godt, Elisabeth.

annemarlen sa...

Underbart fina bilder på Bella och hundarna.
Så fin film från veterinärbesöket. Eydis är också vaccinerad denna vecka.
Hälsningar...