tirsdag 18. mai 2010

Langhelg og 17 mai

Så viste det seg at denne helgen var en langhelg, og da bar det nordover til hytta på torsdag. Her er det hyttekos med bading og deilige turer for hundene.




Faya i kjent stil :-)

Bella kan til tider være ganske intens på tur for stakkars Faya. Og Faya finner seg i det. Bella drar og biter i hals, halsbånd og bånd til Faya. Fayas nye halsbånd som er designet til henne er nå ikke lenger brukbart. Noen har ødelagt det. Og det er ikke vits å kjøpe nytt på sikkert et halvt års tid. Og da kan de få begge to :-)

Se hvem som svømmer for første gang.

Ja, kjent stil ja.


Posere ... igjen ....



Min søster er så heldig å bor på gård. På denne gården bor hundene Nero og Tjorven. Haner og høns som har fått kyllinger, og to hester. (Ja, og noen andre mennesker da :-) )Så jeg har benyttet anledningen til litt sosialisering og miljøtrening her.

Se disse bjefferne



Bella møter høns.

Og kyllingene må jo og ses.


Victoria syntes og det var veldig gøy at det var kommet kyllinger. Og det som gjorde sterkest inntrykk var kyllingen som var blitt død. Så vi har snakt mye om det. Vi var og borte dagen etter. Og da var enda en død. Så da ble det høytidelig begravelse.



Vi gikk tur lenger nede i nabolaget for å treffe på lamaene og sauene. Lamaene var litt skumle, men Bella var nå litt nysgerrig og. Victoria og Isabel var mer interresert i en sandkasse som var der :-)







Dag en var hestene veldig skumle. Da var stall jenten og ridde. Dag to stod hesten på beitet. Bella fikk da være laus. Hun var mindre redd dem da. Når hun gikk litt i retning mot dem kalte jeg henne inn. Gjorde dette noen ganger, siden så gikk hun ikke noe mot dem, men brukte tida på annet gøy.

Min vakre Faya fikk øyebetennelse 16 mai. Nå ser hun helt fin ut, og jeg tror det skal være over nå. Tror ikke det har vært så smittsomt, for Bella har ikke fått noe .... ennå. Bank i bordet. Men for å være på den sikre siden har jeg holdt henne vekke fra andre hunder bortsett fra Bella da.

Lørdag reiste vi til Karmøy på veldetun. Da kom min mor hjem fra en sydentur. Og ting måtte gjøres. Andy skulle hjelpe pappa med å fikse litt på grunnmuren.

Og så kom 17 mai. Dagen begynte med at jeg stod opp med hundene. Fikk stelt meg før biltoget kom. Hundene tok jo helt av. Så spennende. Masse biler som fløyter. Andy og Victoria sov gjennom hele greia. Min mor hintet nå frampå at jeg skulle vekt dem. Og når klokka plutselig var blitt 9 gikk det opp for meg at jeg kansje skulle hørt på henne. Og vips så måtte B menneskene opp. Det ble ikke tid til frokost. Mamma smurte matpakke til Victoria. Og så var det bare til å komme seg av gårde så fort som mulig før toget skulle gå kl. 10. Vi nådde det. Og heldigvis er ikke tovestad toget så stort, for Victoria ville ikke spise nisten sin og så var det litt kald vind. Så det bar hjem igjen for frokost for de som liker å sove og litt mellom måltid for oss andre. Og så var det å kaste seg i bilen igjen for å delta på 17 mai arrangementet på kulturhuset på torvestad. Der møtte vi Laila og hennes gjeng. Det ble en fin 17 mai på tross av den brå starten for noen av oss :-)

I dag på tur svømte Bella igjen for andre gang. :-) Og Faya klarte selvfølgelig å finne seg bæsj å rulle i. Og jeg er hellig overbevist om at det var menneske bæsj :-( Ekkelt. Kansje de tobeinte kan og plukke opp bæsjen etter seg. Heldigvis fikk hun badet godt før vi skulle i bilen igjen. Men det ble en god vask i dusjen når vi kom hjem. Så nå må jeg vente litt før jeg spotter henne. Hadde jo tenkt å gjøre det i dag i og med jeg måtte fjerne en flott i går. Noen som vet hvor lenge jeg må vente etter hun har blitt vasket? Er det snakk om dager eller uker?

Elisabeth

3 kommentarer:

Marianne sa...

For en herlig gjeng!! Emblaen min har ikke svømt enda og hun er 2 år og 7 mnd!! Men hun blir tøffere og tøffere, så jeg håper hun svømmer i løpet av sommeren!
Trodde ikke badingen betydde noe for spotten før du tar den på?, men den forsvinner jo raskere når man har badere. De bør ikke få så mye vann opppå ryggen etter at den er tatt, gjerne noen dager...

Aud Venke sa...

Smart å ha ein vannhund saman med ein gardshund så kan den òg bli vannhund:). Du jobber veldig godt med sosialiseringa. Flinke, Elisabeth. Eit godt liv for hundane dine.

Ekko lurer på koss alle desse hundane greier å få så mange sjukdomar... Og om det er vondt med vondt i auene

Elsiabeth sa...

Eg tror Faya sikkert har vært borti noe som har irritert augene når hu har vært å bada, for Bella har jo ikkje fått noe. Og når hu hadde øyebetennelse som valp kom det rett itte hu va å bada i et vann så stanka.

Eg kan ikkje snakka for Faya Ekko, men eg har jo sjøl hatt øyebetennelse, og det va ikkje så vondt. Litt kansje, men det klør enormt mye.