tirsdag 1. juni 2010

Siden sist

Jeg prøvde iherdig å legge noe ut på bloggen i går, uten vellykket resultater. Men nå prøver jeg igjen. :-)
Bella vokser i vei. Nasen hennes er nå nesten helt mørk. Kun en liten fartstripe igjen. :-) Pelsen faller fremdeles. Den nye pelsen som har begynt å komme på ryggen er deilig og myk. Og rett over rompa har hun pittelitt fall i pelsen :-)


Vi er ute på turer støtt og stadig. Noen ganger er man sånn passe rene, men for det meste er man ikke ren en plass.
Vi koser opp på strender.



Og når Anne Lise og Scotty er med er kamera et must. Anne Lise er under der en plass. :-)

Torhild og Era har og deltatt på tur.


Faya har til og med lekt med Era. Ja helt rett. Faya har lekt med noen andre enn Bella og Scotty.
I helga har vi vært på hyttetur. Vi reiste opp fredag og kom hjem på mandag.
Det er i Førde det handles når vi er på hytta. Faya og Bella er med her og venter utenfor med meg mens besteforeldrene er inne og handler sammen med sine barnebarn. Det må jo handles is når vi skal på piknikk. Førdingene er veldig glad i hund. Og mange kom bort for å hilse.
Piknikken hadde vi nede ved "stranda" i førde. En flott plass med mye grundt vann. Veldig bra for små barn.

Et lite problem er bare at små barn er veldig raske og tar ikke alltid like mye hensyn til hvor kaldt det er eller hvor mye klær de har på seg. :-) Det ble en fuktig opplevelse.

Søndag var jeg og Bella på valpeshow. Mye miljøtrening. Men det var litt surt og kaldt syns jeg. En dame komenterte at hun trodde IF hadde mere krøll på halen enn hva Bella har. Jeg ble jo usikker. Og måtte jo sjekke rasebeskrivelse og det hele. Og krøllen skal være slik at halen er borti ryggen. Og det gjør den. Halen vokser seg nok til etter hvert. Akkurat nå er den veldig lang. Og jeg ser på bilder av andre valper i den alderen ser like ut. Så det blir nok bra. Vi er like glad i henne uansett.
Må si gratulerer til Vicky med BIR . Hurra for Vicky.
Tilbake på hytta igjen var det jo deilig sommer vær. Hvem skulle trodd det. Og da blir det jo mere bading så klart.

Bella er blitt utrolig flink til å svømme nå. Og hun svømmer knall raskt.










Elisabeth

4 kommentarer:

Marianne sa...

Herlige dager og herlige hunder..Tenk så flink Bella er til å svømme..Embla har begynt DENNE uken, og hun blir snart 3 år!!!

Bellas hale ser ut som Emblas gjorde på samme alder, og hennes er helt PERFEKT nå, så ingen grunn til panikk..Hehe!!

Anonym sa...

Oj vad mycket fina bilder! Och så kul men ännu fler islänningar på nätet :) Hon e ju helt underbar lilla Bella!
Kram från Mi med Kári (www.kari.nu)

annemarlen sa...

Härliga hundbilder och härligt med en ljus hund och blöta promenader;-)
Klickern verkar intressant. Jag ska försöka få tag på en sådan. Har du tips på litteratur om klicker?

Vardegjengen sa...

Ja, Marianne. Bella er helt super som svømmer. Hun har nok blitt inspirert av Faya. Skal bli spennende å se om hun og begynner å hoppe fra brygger overalt :-)

Til Eydis: Klikkermetoden er en metode kun basert på belønning. Og ingen straff. Mine hunder blir oppdratt på denne måten. Og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har og tatt instruktørutdannelse gjennom siddis hundeskole som kun jobber positivt. Så dette anbefaler jeg på det sterkeste. Om du går inn på denne linken: http://www.canis.se/index.php?&lang=se finner du masse bøker som er basert på kun positive metoder. Og bøker om klikkermetoden. Der finner du og boken "100% positiv hverdagslydighet" av Arne Aarestad. Den er genial. Og om jeg husker rett så tror jeg den og skal bli oversatt til svensk. Jeg anbefaler og at dere finner en hundeskole eller en gjeng som trener denne metoden. Det er utrolig gøy og sosialt.