onsdag 21. april 2010

Bella vokser

Jeg merker nå at Bella har vokst. Spesielt de to siste dagene. Meker det allerede på selen jeg kjøpte for to dager siden. Bella har blitt litt høyere og litt mer jentete i ansiktet sitt. Og selv om hun vokser er hun jo bare ufattelig søt.















Jeg er jo og så heldig å ha denne utrolig vakre jenta her. :-) Jeg har ikke glemt henne :-)



I dag hadde Bella sin første tur med sele på. Det var på Borestranda med Anne Lise og Scotty. Anne Lise er hellig overbevist om at Bella kommer til å tro hun er en retriever. :-)
I går var vi på området og trente og gikk tur med Marit & Co igjen. Bella fikk trent på å være rolig i bur og innkalling. Faya har alltid hatt en super innkalling. Og det er jeg utrolig glad for. Jeg håper jeg klarer å få det til med Bella og. I går gikk det helt fantastisk :-) Faya fikk prøvd seg på slalom og rygging på planken igjen. Lite framdrift på planken. Jeg tror jeg må begynne å krever mer av henne der. På slalom fikk jeg testet ut med Doggyzen først bak henne og så foran henne. Foran henne kan jeg egentlig bare glemme. Det ble for sterkt og det var vanskelig for henne å konsentrere seg. Bak henne gikk greit et par ganger. Marit foreslo at jeg skulle ha større tempo og ikke møte blikket hennes når hun tar kontakt. Men da gikk det litt i bal for min Faya. Jeg må finne en god løsning som gjør at fokuset hennes faller mer på disse pinnene enn meg. Hadde trodd at slalomen skulle være enklere enn dette. Noen som har noen fantastiske tips??
Ellers går det jo i hverdagslige ting. Og det er jo og selvfølgelig god læring. Til nå har jeg klart det ganske bra med å ha kontroll på hva Bella biter i. Mye har jeg klart å stopp ved kontakt lyd og avspore henne. Jeg har fjernet flere fristelser. Hun får griseører, stix og slike ting hun heller kan tygge i. Ute i hagen har Faya lært henne å tygge pinner. Kan trygt si at plenen er dekket med pinner for tiden. Kansje jeg snart kan samle opp småbiter snart og selge det som bark :-) Når Bella er på det mest intense med biting, får hun og Faya lov å være ute i heller. Syns det er en mye bedre løsning enn å bite i sondt møblene. Hun er og veldig leken. Elsker kvakkien og pipeleker. Faya har og blitt mye mer leken etter vi fikk Bella. :-) Nå leker de masse sammen. Drakamper og knoving. Men over til biting. I går hadde vi det første uhellet. Bella hadde klart å tygge i sondt mobilladeren min. Dumme meg. Hvordan kunne jeg tro at hun skulle la vær å bite i den når jeg legger den så fint til rette på golvet. Så jeg og Victoria måtte ut å handle ny lader i går. Hva blir neste offer montro?...
Elisabeth

1 kommentar:

Aud Venke sa...

Ja, det kostar litt å ha valp :). Eg hugsar ein mobil som blei spist opp...

Ang Gaya og slalom. Ka med å kaste godbit i den retningen ho skal?