torsdag 15. april 2010

By trening


Min lille isbjørn baby hadde klart å få bæsj i pelsen i går. Og da måtte hun vaskes. Det var nok ikke det morsomste i verden, men hun ble nå ren. Det så ut som om hun syns det var litt kaldt etterpå, så da fikk hun teppe rundt seg. Og to minutter etterpå sovnet hun.


I dag møtte vi Marit og Vicky. På tapeten var bytrening i Sandnes sentrum. Her fikk hundene oppleve biler, busser, lastebiler, duer, andre hunder, masse folk og alt det som tilhører et sentrum. Og dette taklet valpene kjempefint. Biler og andre kjøretøy var egentlig av ingen iteresse. Ingen av dem brydde seg. Vi møtte en flokk duer. Hmmm hva er det tenkte Bella. Og så lettet hele flokken. Åååå skummelt... sprang litt vekk, men gikk så mot igjen for sjekke det ut. Dette skjedde noen ganger og siste gang trakk hun seg ikke vekk en gang. Lille Vicky var litt tøffere her ja. Og så var det ei lita skjeve som lå der. Og den kunne hun tenkt seg :-) En annen ting som Bella syns var litt ekkelt var når dørene i butikken smelte igjen. Men hun hentet seg og fort inn her. Når vi møtte gatemusikkanten rikket hun først litt på hodet og lurte på hva han holdt på med. Hun viste ingen tegn til at han var skummel. Det var mange mennesker som var der og flere kom bort for å hilse på englene våre. Det var en utrolig flott trening og tror både Marit og jeg er veldig fornøyd. :-)

Som mange vet er ikke Faya en hund som bruker å leke med andre hunder. Men hun mykner til gitt. Utrolig gøy å se. :-) Jeg har og funnet ut at når Bella nettop har våknet og hun sitter på fanget og koser så elsker hun at jeg børster henne med børsten. Og da er det bare helt ok med kloklipp og. Dette har hun nok med seg fra oppdretter. Godt jobbet. :-) Håper det fortsetter slik.

Elisabeth

6 kommentarer:

Aud Venke sa...

Du må få deg eit skikkeleg filmkamera ;). Kjekt å sjå glimt frå bytreninga. Det er jo sånn at ein skulle ønskt at ein hadde ein valp ;). Men eg får trøyste meg med den kjekkasen eg har.

Kjekt å sjå Faya mjuke opp. Kanskje Bella kan opplevast som trygg og lett å leike med.

Marit sa...

Takk for fin tur. Bella er en trygg og fin valp og veldig nysjerrig:)

Elisabeth sa...

Det e utrolig gøy Aud Venke :-) Din tur komme ein dag den og.
Eg syns nå det e et greit kamera eg har eg. Det e rosa, det e lite, det tar bilder og det filmer. Om me bare ska filme så har Andy et skikkelig et. Og når me huske det, så tar me det frem. :-)

Ja ikkje sant Marit :-) Eg e heilt enig.

Marianne sa...

For en utroligt nydelig islender da!! Rett og slett uimotståelig!!

Marianne sa...

Hehe..må bare skrive EN kommentar til..har nemlig pløyd igjennom hele bloggen nå...VELDIG interessant!! Bella er jo bare såååå utroligt herlig!!
Ser du driver med agility...skal du bruke Bella også? Islenderen er jo en knall bra agilityhund da!! Hvem er foreldrene til skjønnheten?

Elisabeth sa...

Hei Marianne. Vi synses selvsagt og Bella er utrolig vakker. Og blir jo såklart veldig glad når andre og synes det. :-)
Bella kommer fra Diljas kennel i sverige ( http://www.diljas.se/ ), Der kan du og finne mer informasjon om Bella. Du kan og gå inn på denne linken, der har jeg og lagt ut stamtavla hennes. http://home.lyse.net/vardegjengen/Bella.html
Så langt har vi kun holdt på med agility på hobby basis og ingen konkuranse, men det hadde jo vært gøy å prøvd det og. :-) Bella kommer nok til å prøve seg på litt av hvert. Jeg har selv veldig lyst å gå lydighet. Vi har en spennende tid i møte, og vi gleder oss masse til tiden som kommer. :-)