søndag 25. april 2010

Langhelg

Torsdags morgen reiste vi til Karmøy. Bella fikk sin første overnatting på Veldetun. Etter Victoria hadde lagt seg for kvelden reiste jeg og Bella til Veagårdens tollere. Her fikk jeg kose med deilige valper. Og Bella fikk sosialisert seg på de to trygge tispene deres.




Dette er frøken rød. Hun var jo bare så rolig og sjarmerende. Hun hadde kjærlighet i blikket. Henne kunne jeg tatt med meg hjem.
Første møte med Madikken og Gaya. Etter en stund myknet Bella skikkelig til. Og Gaya ble utrolig kjekk. :-)
Mamma Madikken.

Gaya og Madikken

Vi kulern i hagen :-)
Som dere ser har Bella sitt høyre øre hengt litt i helgen. Rekner med det kommer til å henge litt innimellom. Husker det var nå slik på Chico da jeg fikk han. Og han var 5 mnd da. Så ørene står nok etterhvert :-) Det er nå utrolig søtt og da når et øyre står og et øre henger. :-) Fredagen møter Bella min bror, søster og hennes barn for første gang.





Lørdag var vi på hytta i Sveio. Jeg var en tur til sjøen med hundene. Og du og du hvor det var deilig å bade igjen syns Faya. Bella holdt seg til å stappe labbene litt i vannet. Men hun syns det var utrolig kult å se på Faya. Så det kan jo hende hun blir en bader hun og :-)









Utenfor hytta må de stå i bånd nå i og med hele området ikke er inngjerdet lenger. Så detter var første gang Bella stod i bånd utenfor. Og det ble mye draing i bandet for stakkars Faya det. :-)


Under senga går det fint an å sove. :-)




Var det retriever jeg skulle bli Anne Lise :-)

I dag var vi på valpetreff på Sviland. Her møtte vi små og store valper samt barn og voksne. Bella og Victoria stortivdes. Og begge to sovnet som slips i bilen på vei hjem :-)

Hva gjør du da spør Bella denne store valpen.


Denne sjønnhetetn heter og Bella. Dette er under "sosialiserings ringen". Vi mennesker setter oss i ring med godbiter og når hunden kommer bort får den godbit. Hunden skal få gå rundt å møte alle.

Selma i action :-)


Bella syns og dette var gøy



Under leketid delte vi hundene i to grupper. De store og de mindre. Her er de store i full lek.





Pia måtte vente i buret. For hun er ikke valp. Heldigvis fikk hun selskap inni mellom.


Når de små skulle leke var det tobeinte små som og var veldig lekevillige. :-)




Hva er der borte?




Elisabeth

5 kommentarer:

annemarlen sa...

Hej o Tack för kommentar i Eydis blogg. Så trevligt med en liten islandsflicka till att läsa om. Så fin Bella är. Vi återkommer till Vardegjengen och tittat till utvecklingen med Bella. Jag länkar till Vardegjengen från Eydis. Hoppas det är ok. :-)

Elisabeth sa...

Ja klart det er greit :-) Gleder meg til å følge din blogg og. Blir spennende å se hvor likt og ulikt de utvikler seg.

Aud Venke sa...

Så trivelege dagar hundane (og de) har hatt :).

Gro sa...

Skikkelig søt med hengeøre, ja. :) Kjekt dere fikk med dere valpetreffet på søndag. Der var iallefall litt folk så det ut til.

Elisabeth sa...

Ja Gro, det var noe. Og håper det kommer enda flere neste gang.

Hytta på Tjøme er ei Statoil hytte. Det vil si at de som jobber i Statoil kan bruke hytta for en billig penge om de får den tildelt. Det var ei flott hytte, så hadde vært gøy og reist tilbake en gang. Og da for en lengre periode. Da skal jeg prøve å huske å gi et lite vink. Ønsker jo så veldig gjerne møte flere islendinger. Og er jeg heldig får jeg sett en i helga på utstillingen på Orre. :-)