onsdag 28. april 2010

Sosialisering i hundeskogen

Hver dag i tre dager nå har vi vært i hundeskogen. Her har vi møtt utrolig mange trygge flotte hunder. Dette er utrolig gøy og så er det så mye flott læring for vær deilige Bella.
"Se Faya, jeg er her oppe" :-)
Sånne svarte labber kan en få på tur. :-)








Mens Faya sier hei, har Bella råttet seg sammen med de to andre store for å tigge litt. Ser dere nøye etter så er lille Bella inni mellom de to store :-)

Noen bakker er litt vel bratte syns Bella

I går kom og min kjære Andy hjem. Bella husket ham igjen. :-)

Her møter Bella støvsugeren. Litt nysgjerrig og litt tvilende, men hun taklet det bra. Og hun var rundt meg hele veien mens golvet ble tatt.

Bella har fått prøvd seg på target på fing. Og det gikk jo helt strålende. Target på fing vil si at hunden skal være borti fingen med snuten. På den måten kan jeg få hunden til å følge fingen. Og så kan jeg videre bruke target på fing som hjelpemiddel til innlæring av ting som snurre rundt og utgangsstilling(på plass). Når en helt fra starten lærer hunden target på fing holdet en fingen helt nærme snuten, og med en gang den er borti klikker og belønner du. Og etter litt kan du ta fingen litt lenger og lenger vekk for så og få hunden til å følge etter fingen.

Elisabeth

1 kommentar:

Aud Venke sa...

Så kjekt at de trener så mykje på sosialisering. Det er det viktigaste trur eg. Alt det andre kan kome etterkvart :). Deilig bilete av Bella over Faya i tunnelen.