tirsdag 25. november 2008

Velkommen til familien Zalo

Ja i helgen som var var Faya, Victoria og jeg på Karmøy. Der var det en god del mer snø enn her i sør. Så her ble snøaktiviteter som akebrett og spark prøvd ut. Faya syntes spark var kjempemorsomt. Jeg bestemte meg for å prøve denne sparken som min mor hadde babla om siden vi ankom fredag. Det gikk utrolig fort og Faya elsket løpe ved siden av. Etter ei stund så syns jeg at det begynte å bli litt vondt i ryggen. Da gikk det opp for meg at jeg var faktisk godt bøyd i denne ryggen og syntes det at sparken godt kunne vært litt høyere. Hmmm... disse barne sparkene..... Lørdags formiddag mens Victoria sov var jeg og Faya med Laila og hennes barn i akebakken. Dette var kos. Og det var synd jeg ikke hadde med kamera. For i det min søster og Mikal akte fort nedover bestemte Faya seg for at hun og ville være med. Og hun tar et elegant hopp og lander fint i fanget på Laila. Laila klarer ikke holde balansen og vips så falt hun og Faya av. Litt av et syn.





Victoria gullet mitt hadde nok klart å spist noe papir i barnehagen på fredagen. Så hun jobbet med og få ut dette igjen. Var derfor ikke helt i form. Men fikk nå prøvd seg litt i snøen hun og. Litt blandet følelser rundt det tror jeg. Morsomt når hun fikk sitte på akebrettet, mindre gøy når hun falt i den kalde snøen.





Jeg fikk og endelig treffe vårt nye familie medlem. Gutten som jeg lenge har ønsket skulle hete Einar, men som nå har fått navnet Zalo. Han var jo bare helt nydelig. Bare se her.






Som dere ser er Zalo en lessons spurvepapegøye av høyeste kvalitet.

Elisabeth

3 kommentarer:

Aud Venke sa...

Ja, du skulle hatt film av hoppet til Faya...

Flott nytt familiemedlem. Koss likte Faya det?

Gro sa...

Kjekt med snø både for store, små og firbeinte.....
Du får ønske deg skikkelig voksen-spark te jul vett du.

Likte nå Zalo bede enn Einar eg då.... Flotte farger på han.

Anonym sa...

Faya har ikkje fått hilst på Zalo ennå. Men te helgå så komme både Zalo og Øyvind her for å sitta barnevakt. Så det blir jo spennande. Rekna med det går fint. Me hadde jo undulat det første leveåret te Faya