mandag 21. juli 2008

Deilig vær å trene i

Både Chico og Faya fikk være med på trening i dag. Chico fikk trene litt for å trene litt å ha det gøy. Faya fikk trent på dekk, sitt opp fra dekk, lineføring og hilsing.

Når det gjelder dekk, så er det ingen pang dekk på Faya nå. Og jeg sliter med å få det til. Det blir ingen pang dekk om hun tilbyr selv, selv om det er veldig god flyt på dekkene. Her må det shapest inn. Men jeg er vist ikke så dyktig. For jeg får det ikke helt til.

Sitt opp fra dekk kan og være et problem. Faya setter seg opp før kommando kommer. Og når jeg gir henne feilmelding på den så blir hun lett litt tafatt. Må gruble litt og kansje slå litt opp i biblen her.

Lineføring fikk gått litt igjennom, og det gikk faktisk ganske så bra. Litt gøy siden det var ei stund siden sist.

Marit viste oss en ny måte å lære å hilse på. En person lokker hunden med godbiter. Hunden vil veldig gjerne gå bort. I starten så sier vi bare hilse og lar hunden gå bort. Etter noen ganger med det så venter vi til hunden tar kontakt og så sier vi hilse og lar den gå bort å hilse. Her var det bare til å ha is i magen. Faya tok kontakt etter en stund. Men tror jeg må øve litt mer på dette. Er ikke helt sikkert på om hun sjønte poenget. Men hun tar det nok ganske snart. Den kan jo minne om vær så god øvelser.

Det var deilig å trene i finværet i dag. Alt blir så trivelig i sånt vær. :-)

Så en trist melding. Såret på Chicos fot er nå kommet tilbake igjen. Akkurat som vi trodde. Jeg ringte Landen i dag, men han var alt for opptatt i dag. Så jeg får ringe igjen i morgen tidlig.

Så noen glad meldinger. Anne til Thelma har fått ei datter. Gratulerer så masse. Og og gratulasjoner til Tollerstemmen med 8 søte valper. Gleder meg til du tar dem med Marit så vi får sett dem. :-)

Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

Dumt med såret til Chico.

Deilig å trene i sol! Eg sender deg bileta av Faya så får du sjå om det er nokre du kan bruke

Anonym sa...

Takk for det :-)