mandag 7. april 2008

En grå gris som lager trøbbel

Dagens trening var heller ikke så folksom i dag heller. Det var kun jeg og Silje som stilte opp denne gangen og. Det er dumt at retrieverklubben legger kurs på våres treningsdager. På tross av lite oppmøte så fikk vi til en helt ok trening. Pia trente godt i dag. Gøy å se. Silje brukte doggyzen på henne. Det var effektivt. På tross av Pias gode dag, så er nå Pia Pia og forblir Pia. Hun skulle trene target på kjegle. Og det var jo ok. Flink til det. Men så var det da tullete meg som trodde det at Pia var interresert til å hoppe litt opp for å dunke nasen borti kjegla. Og Pia må en jo bare le av. Vil ikke Pia det så vil hun ikke det. Men hun strekte halse så høgt hun kunne. Men så skjer det et under da etter hun har hatt en pause. Pia blir faktisk så ivrig at hun hoppet opp og dunket snuten borti kjegla. Så gøy. :-)

Faya forelsket seg i den grå grisen til Pia. Hun ble mer interresert i denne enn godbitene. Og i dag hadde jeg med meg fiskepudding. Så det sier litt om hvor kjekk den grisen var. Og siden den var så utrolig kjekk bestemte jeg meg for å bruke denne som belønning. Men hva skjer?? Jo vi oppfatter denne belønning som for sterk. Faya er så gira på denne grisen at alt vi jobber med blir for slurvete. Alt som er i hodet hennes er GRIS. Kan belønningen bli "for god"?? Noen som vet noe om det?? Det virket sånn på Faya. Eller var det jeg som gjorde noe gale her???

Elisabeth

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

Hm. Om ein belønning kan bli for god. Tja den var ikkje lett. Eg trur ikkje den kan bli for god, men leik kan av og til stresse hunden. Og kanskje stresset i Faya blei for høgt og då er ikkje fokus på jobb. Men ka vett eg. Det er godt Silje og du stiller opp. Eg kjem ikkje neste måndag heller. Anne Lise og Torhild har siste dag på kurset då. Scotty og Era gjorde ingen skam på gjengen. Veldig flinke.Scotty var konsentrert!

Anonym sa...

Så kjekt at Scotty og Era jobbe bra. Og tenk at Scotty va konsentrert. Så gøy. Om han fortsette i den stilen så kan jo Scotty nå kjempe langt.