søndag 20. april 2008

Instruktørkurs

På lørdag kom endelig dagen eg har venta på i mången år. Mitt instruktørkurs begynte. Instruktørkurset tar jeg gjennom Siddis hundeskole. Og dette er gøy. Masse nyttig som skal læres. Spesielt masse nye ord og uttrykk som ikke brukes hverdagslig. Og det går litt i surr oppi hodet med alt det nye. Men jeg skal nok lære dem. For Arne er såååååå snill. Han har gitt oss masse lekser til neste gang. Så jeg får håpe det blir noe læring ut av det :-)

Det var masse spennende og trivelige nye folk på kurset. Og flere sjeldnere hunderaser. Så gøy. Og så fint vær vi hadde. Hele helgen til og med. Tror Faya syns det ble litt mye venting i bilen. Og når hun endelig kom ut så var det jo bare sånne øvelser som hun i grunn kan ganske bra. Så det ble ikke så mye utfordring for henne. Hun fikk en øvelse som er en utfordring da. Og det er apporten. Den er vel egentlig en utfordring for oss begge. Men så kom Arne. Han fikk lov til å ta litt over og vise litt. Og du og du. Han fikk jo kjempe framgang. En av hjemme leksene var jo å øve på to grunnferdigheter i praksis. Og her tror jeg at jeg må velge apport som en av de. Nå når Arne har vist oss, så hadde det jo vært utrolig gøy og fått den helt til. Og i tillegg så fant jeg jo ut at ved å bruke doggy zen så konsentrerer hun seg ennå mer ved apporteringa. Så da går det jo enda bedre. Håper vi får til denne øvelsen til slutt. Dette er jo den øvelsen jeg ikke har fått noe særlig til.

Instruktørkurset skal gå over 10 helger og avsluttes ikke bare med en eksamen, men med 3 eksamener. Så her må jeg jobbe gitt slik at jeg blir en god instruktør.



Elisabeth




















2 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig nøgd med at Ekko har kome med under dei sjeldne rasane :-). Er det første forsøk på smisking med Arne i håp om enklare eksamen du driv med ?;-).
Smart å trene på apporten no når du har fått gode innspel til treninga for då kan de kanskje endeleg seie at den har vi tak på.

Anonym sa...

Når det gjelde eksamen så må me alltid prøve å få den enklere. Tror det e ein form for overlevelses teknikk :-)

Ekko e blandt dei sjeldnaste rasane eg vett om. Og så va bildet av han rett vei sånn at eg slapp å gå heilt ner på pc`en og fiksa det.

Ja tenk om eg ein gong klare å få te den apporten. Det hadde vært gøy.