fredag 11. april 2008

torsdags trening

I går var det trening med Faya. Denne gang ble Chico hjemme. Vi trente på hopp. Faya syns jo bare det å hoppe er kjempegøy. Utfordringen her er å holde henne igjen. Derfor må vi trene på å gå fot mot hoppet uten og miste fokuset for så å slutte øvelsen før hoppet kommer. Og når hun klarer å ha et fint fokus samt gå fint fot så får hun kommandoen hopp. Da blir det liksom dobbelt belønning for henne. Hopp og godbit. Så gøy. Brukte og doggizen som belønning. Alltid effektivt. Skåla plasserte jeg på siden av hoppet. Så når hun hoppet og gikk i utgangsstilling fikk hun en vær så god. Og hun måtte løpe tilbake igjen. Og Faya syns det er så gøy å hoppe at hun i samme slengen så måtte hun bare ta et ekstra hopp for å hente godbiten. :-)

Maja var og med å trente med oss litt. Og du og du hvor stor framgang hun har hatt med hoppinga. Hun har jo bare nettop lært seg det. Og for store Ekko så ble vel kansje, i hvert fall det ene hoppet, for lite. Det ble nesten som om han bare spaserte over. :-)

Vi trente og på utganstilling. Faya har det med å sette seg litt for langt framme. Så her fikk jeg som tips at når hun setter seg så tar jeg bare et lite skritt fram sånn at hun sitter perfekt. Og så etter hvert så vil dette rette på seg og hun kommer til og sette seg riktig med en gang. (Håper det virker)

Så var det vendinger for tur. Her må Faya bli flinkere med bakparten. Så her har vi en del treninger foran oss. Og så vil jeg ha henne tetter inntil meg. Men hun følger godt med. Og gjør så godt hun kan.

Når det gjelder turen til Kristiansand tror jeg komme til å bli litt endret. Vi har kun fått ei hytte for ei helg. Og det er ikke lov å ha med hund. Så om vi skal være der så må hundene overnatte i bilen. Så vi skal se om vi klarer å finne en annen løsning hvor vi kan ha med hund samt en løsning som ikke er altfor dyr. Noen forslag??

Elisabeth

Ingen kommentarer: