tirsdag 22. april 2008

Solrik mandagstrening

I går var det bare helt sjønt å trene. Sola skinte og mange stilte. Stemningen var på topp. Jeg og Chico trente på dekk, sitt og opp på rompa. Helt enkle øvelser. Faya og jeg trente på felles dekk, apportering (til hjemmeleksen vår), super tjapp dekk, innkalling og passering av Sander. Vi trente sammen med Ingeborg og Sander i dag. Det er gøy nå når de har begynt å trene igjen. For de har vært vekke ei stund. Så vi har savnet dem.


Hele treningen begynte med en samlet felles dekk. Og i går gikk felles dekken helt strålende for Faya. Jeg gikk langt i fra og ventet i 1 minutt. Da var jeg lei av å vente. Kjedelig og bare stå der å vente og syns jeg. Tok noen bilder av de andre hundene som fremdeles jobbet med felles dekken mens jeg ventet. Sander hadde utrolig godt av å begynne treningen med en felles dekk. Dette gjorde at han ble mye mer konsentrert resten av treningen i forhold til hva han bruker å være.


Jeg har bestemt meg for at appotering skal være en av grunnferdigheten vi skal øve på til neste instruktørkurs. Så i forkant av treningen hadde vi trent litt hjemme og. Du og du hvilke resultater jeg har fått den siste dagen. Bare ta en titt på filmen. Det er jo bare så gøy når jeg endelig får den øvelsen til. :-) Sander hadde aldri trent med apporten før. Og må si det at han tok jo dette kjempefort. Ingeborg hadde perfekt timing i klikkingen og en perfekt framgang. Godt jobbet.


Når vi så skulle trene på dekken var ikke Faya så ivrig etter godbitene mer. Jeg var litt dum og fòret henne med litt vel mye mat før vi gikk på trening. Så vi fikk låne dra tauen til Sander. Og vips så var belønningen sååååå gøy igjen at dekken bare smalt. Men vi ble begge fort sletne av denne drakampen i varmen. Så vi fikk heldigvis en god pause etterpå.

Så ville jeg ha noen innkallinger. Alltid kjekt å trene på det inni mellom. Faya satt og ventet og jeg gikk laaangt vekk. Kalte henne inn og hun fikk en superfart på seg. Og før vi viste ordet av seg hang Scotty og etter på slep. Og da satte Faya bare farten opp ennda mer og kom inn som en drøm. Det ble en fantastisk innkalling med superforstyrrelse. Og etter det tok vi enda en deilig innkalling. Vi avsluttet treningen med å hjelpe sander med passerings trening. Og det gikk jo helt fint for begge hundene.

Det var gøy å ha alle sammen samlet til trening igjen. Det var på tide folket ble ferdig med sporkurset. :-)


Elisabeth





3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempebra apport!!!! Og heilt einig i at det var kjekk trening vi hadde. Meir av slikt! Ser av bileta at vi hadde stor avstand (ny lyg noko bileta litt, men likevel) på fellesdekken. Men det kan jo vere vi treng det sidan det er såpass mange urolege. registrerer jo den perfekte svarte prikken lengst bort i biletet. Måtte trykke på biletet for å få det i stort format slik ateg kunne beundre han :-). Og så røper bilete kroppsspråket.. Den hånda Anne Lise, ka signal gjev den Scotty... ;-)?

Anonym sa...

Ja eg og registrerte den avstanden. Eg tror det e lurt at me komme nærmere hverandre, hundane våre klare det. Og dei kan jo bare venna seg te det med ein gong.

Ekko va ganske flink der ja. :-)

Anonym sa...

Eg er ikkje heilt sikker på om alle hundane klarer det. Detvar mykje uro. Men kanskej dei skal vere litt nærare og vi menneske ikkje vere så kjappe til å gå langt frå.